dc.contributor.advisor | Παυλάκης, Ανδρέας | |
dc.contributor.author | Νικολαϊδου, Χριστοφίνα-Έλενα | |
dc.contributor.other | Nicolaedou, Christofina-Elena | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2011-08-02 | |
dc.date.accessioned | 2011-08-02T12:18:57Z | |
dc.date.available | 2011-08-02T12:18:57Z | |
dc.date.copyright | 2010-11 | |
dc.date.issued | 2011-08-02 | |
dc.identifier.other | ΔΜΥ/2010/00048 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/145 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Tο πρώτο βήμα για το σχεδιασμό ενός προγράμματος συνεχούς νοσηλευτικής εκπαίδευσης, το οποίο να είναι οικονομικά αποδοτικό, να ικανοποιεί των ίδιους τους νοσηλευτές και ταυτόχρονα να οδηγεί στη βελτίωση της φροντίδας υγείας, είναι η αξιολόγηση των μαθησιακών αναγκών των επαγγελματιών. Ο κύριος στόχος της αξιολόγησης αναγκών μάθησης είναι η αξιόπιστη καταγραφή τους, έτσι ώστε τα εκπαιδευτικά προγράμματα να σχεδιαστούν αποτελεσματικά και να βοηθήσουν στη βελτίωση της νοσηλευτικής φροντίδας.
Σκοπός: Να διερευνηθούν οι μαθησιακές ανάγκες των νοσηλευτών του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού για τη συνεχή εκπαίδευση.
Πληθυσμός μελέτης: 431 νοσηλευτές όλων των βαθμίδων και επιπέδων, που αποτελεί όλο το γενικό νοσηλευτικό προσωπικό που υπηρετούσε στο Γενικό Νοσοκομείο Λεμεσού τη στιγμή που διεξαγόταν η έρευνα.
Μεθοδολογία: Χρησιμοποιήθηκε πρωτότυπο, σταθμισμένο αυτοσυμπληρούμενο ερωτηματολόγιο μεταφρασμένο από τα Αγγλικά στα Ελληνικά. Επιστράφηκαν 256 ερωτηματολόγια. Ποσοστό ανταπόκρισης 59,4%.
Αποτελέσματα: Όλες οι δεξιότητες του ερωτηματολογίου θεωρήθηκαν είτε πολύ κρίσιμες για το νοσηλευτικό ρόλο με βαθμολογία μέσου όρου από 4 μέχρι πέντε, είτε σημαντικές με βαθμολογία από 3 μέχρι 3.9. Όλοι οι νοσηλευτές θεωρούν την επίδοση τους στις τριάντα δεξιότητες του ερωτηματολογίου καλή (μέσος όρος από 4.4 μέχρι 3), εκτός από δύο που αφορούν στην έρευνα που τις αξιολογούν μέτρια(μέσος όρος 2.9 και 2.8). Βρέθηκαν δεκατρείς ανάγκες που να χρήζουν εκπαιδευτικής κατάρτισης με τις περισσότερες απ’ αυτές να ανήκουν στον τομέα της έρευνας. Οι υπόλοιπές κατατάσσονται στις κατηγορίες της διοίκησης/οργάνωσης, επικοινωνίας/ομαδικής εργασίας και κλινικών δραστηριοτήτων. Οι περισσότεροι νοσηλευτές επιθυμούν να έχουν κατάρτιση στην καρδιολογική και εντατική νοσηλευτική.
Συμπεράσματα: Oι δεξιότητες επικοινωνίας και ομαδικής εργασίας θεωρούνται από τους νοσηλευτές οι σημαντικότερες πτυχές για το νοσηλευτικό ρόλο με την έρευνα και τον έλεγχο να είναι οι λιγότερο σημαντικές. Το γενικό συμπέρασμα της έρευνας για τις ανάγκες κατάρτισης συμφωνεί με την βιβλιογραφία ότι δεν υπάρχουν παγκόσμιες ανάγκες κατάρτισης. Αυτές ποικίλλουν και εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες. Οι περισσότερες ανάγκες κατάρτισης που εντοπιστήκαν αφορούν δεξιότητες έρευνας. Το εύρημα αυτό αποδεικνύει ότι οι νοσηλευτές της Κύπρου έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται τη συμβολή της έρευνας στην εξέλιξη της νοσηλευτικής επιστήμης. Η έρευνα δεν έδειξε να υπάρχουν σημαντικές διαφορές των αναγκών κατάρτισης με τα έτη προϋπηρεσίας των νοσηλευτών ή τα επαγγελματικά προσόντα, συνεπώς η παροχή ξεχωριστών εκπαιδευτικών προγραμμάτων συνεχούς εκπαίδευσης είναι περιττή. | el_GR |
dc.format.extent | 149 σ. πιν., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.subject | Συνεχιζόμενη Νοσηλευτική Εκπαίδευση | el_GR |
dc.subject | Μέθοδοι αξιολόγησης ακπαιδευτικών αναγκών | el_GR |
dc.title | Αξιολόγηση των αναγκών μάθησης για τη συνεχή εκπαίδευση των νοσηλευτών του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The first step in designing a program of continuing nursing education that is cost effective, meet the nurses’ needs and also leads to better health care is the assessment of the learning needs of professionals. The main goal of learning needs assessment is a reliable record, so that the educational programs to be designed effectively and help for the improvement of nursing care.
Αim: To explore the learning needs for continuing education of nurses in Limassol General Hospital. The methodology used is self administered questionnaire translated from English into Greek.
Study population: 431 nurses of all grades and levels, who all have been working at Limassol General Hospital at the time of the survey.
Results: All skills were either very relevant to the nursing role with average rating from 4 to five, or relevant, scoring from 3 to 3.9. All nurses consider their performance on the thirtieth skills good (average from 4.4 to 3), except two relating to research assessed moderate (average 2.9 and 2.8). It was found thirteen training needs, most of them belong to research field. The rest of them are classified into the categories of management/organization, communication/teamwork and clinical activities. Most nurses want to have training in cardiology and intensive nursing
Conclusions: The communication skills and teamwork are considered by nurses as important aspects of the nursing role. Instead, research skills are considered less important. The overall conclusion of research on training needs in line with the literature is that there are no global training needs. These vary and depend on many factors. Most training needs identified is research skills. This finding demonstrates that nurses of Cyprus have begun to understand the contribution of research to the development of nursing science. The study showed no significant differences in training needs with years of service of nurses or professional qualifications, thus providing individual educational programs of continuing education is unnecessary. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |