Show simple item record

dc.contributor.advisorΚαλδής, Παναγιώτης
dc.contributor.authorΧαραλάμπους-Νικολάου, Ελένη
dc.contributor.otherCharalambous-Nicolaou, Eleni
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2011-08-02
dc.date.accessioned2011-08-02T11:10:58Z
dc.date.available2011-08-02T11:10:58Z
dc.date.copyright2011
dc.date.issued2011-08-02
dc.identifier.otherMBA/2011/00042el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/138
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα αφορά στο θεματικό πεδίο της «Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού» Σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση της περίπτωσης (case study) της επαγγελματικής κατάρτισης (στον τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων ΚΑΙ στον τομέα της διδακτικής μιας γλώσσας σε ξενόγλωσσους) των εκπαιδευτικών που διδάσκουν την ελληνική γλώσσα σε ξενόγλωσσους ενήλικες στα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά το 2010-2011. Για το σκοπό αυτό έχουν αξιοποιηθεί στοιχεία πρωτογενούς έρευνας [καταρτισμός και υποβολή Ερωτηματολογίων στους εκπαιδευτικούς οι οποίοι διδάσκουν την Ελληνική σε ξενόγλωσσους ενήλικες στα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης] και στοιχεία δευτερογενούς έρευνας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί δεν διαθέτουν κανένα προσόν στην εκπαίδευση ενηλίκων, ούτε στη διδακτική μεθοδολογία της Ελληνικής σε ξενόγλωσσους. Από την έρευνα προέκυψε επίσης ότι το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού (εργοδότης) δεν παρέχει προγράμματα ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης στους εκπαιδευτικούς των Κρατικών Ινστιτούτων Επιμόρφωσης ως προς τα ως άνω θεματικά πεδία, καθώς επίσης και δεν διενεργεί αξιολόγηση για τους εν λόγω εκπαιδευτικούς, ούτε παρέχει κίνητρα για συμμετοχή σε προγράμματα ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης. Γίνεται εισήγηση όπως το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού εντάξει στο σύστημά του προγράμματα ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς των Κ.Ι.Ε, τα οποία θα μπορούσαν να αναληφθούν από το Ίδρυμα Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Δια Βίου Μάθησης ή την Αρχή Ανάπτυξης Δυναμικού. Προτείνεται επίσης μοντέλο επιμορφωτικών προγραμμάτων και αναμένεται αυτά να συμβαδίζουν με τα πρότυπα και τις προδιαγραφές που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση για το σκοπό αυτό. Οι προτάσεις για περαιτέρω έρευνα συνιστούν τη μελέτη σύστασης ενός Εθνικού Φορέα ο οποίος να παρέχει συγκεκριμένα και ολοκληρωμένα μοντέλα δια βίου επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών ενηλίκων που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες αυτών των εκπαιδευτικών. Κατ’ επέκταση, και ως απόρροια του προαναφερθέντος, θα μπορούσε να μελετηθεί και το ενδεχόμενο εισαγωγής / καθιέρωσης του θεσμού / προσόντος της επαγγελματικής πιστοποίησης των εκπαιδευτικών στη διδακτική των ενηλίκων.el_GR
dc.format.extent193 σ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΣυνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτισηel_GR
dc.subjectΕκπαίδευση Ενηλίκωνel_GR
dc.subjectΔια Βίου Μάθησηel_GR
dc.subjectΕνδοϋπηρεσιακή επιμόρφωσηel_GR
dc.subjectΑξιολόγησηel_GR
dc.subjectΕπαγγελματοποίηση εκπαιδευτικών ενηλίκωνel_GR
dc.titleΔιερεύνηση της Περίπτωσης (case study) της Επαγγελματικής Κατάρτισης (στον Τομέα της Εκπαίδευσης Ενηλίκων ΚΑΙ στον Τομέα της Διδακτικής μιας Γλώσσας σε Ξενόγλωσσους) των Εκπαιδευτικών που διδάσκουν την Ελληνική Γλώσσα σε Ξενόγλωσσους Ενήλικες στα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμούel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present research is related to the theme of «Human Resource Management». The purpose of the research was the investigation of the professional training (at the adult education sector AND at the didactic of a language to foreigners sector) of the teachers who teach the Greek language to foreigners adults at the State Institutes for Further Education of the Ministry of Education and Culture. The investigation was realised during 2010-2011. For this purpose data and evidences from primary research [construction and submission of Questionnaires to the teachers who teach the Greek language to adults foreigners at the State Institutes for Further Education] evidences from secondary research have been developed. The results showed that these teachers do not possess any qualification neither at the adult education sector nor at the didactic of a language to foreigners. Through the research it resulted also that the Ministry of Education and Culture (employer) do not offer internal training programmes to the teachers who teach the Greek language to foreigners adults at the State Institutes for Further Education as far as the pre-mentioned themes are concerned, while also does not hold evaluation for these particular teachers, neither it provides motives for participation in internal training programmes. It is suggested that the Ministry of Education and Culture should include in its system internal training programmes for the teachers of S.I.F.E. which they could be organized by the Cyprus Lifelong Learning Programme or the Human Resource Development Authority. It is also proposed a model of training programmes and it is expected that these programmes they keep pace with the models and specifications which the European Union settles for this purpose. The proposals for further investigation recommend the study of constitution of a National Institution which will provide specific and completed models of lifelong professional development of the adults’ teachers which they should respond to the needs of these teachers. Subsequently, it could be studied the possibility of the introduction / establishment of the institution / qualification of the professional certification of the teachers at the sector of the didactic of adults.el_GR
dc.format.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record