Show simple item record

dc.contributor.advisorΝτόκας, Ιωάννης
dc.contributor.authorΒογιατζάκη, Άντζελα
dc.contributor.otherVogiatzaki, Anjela
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2013-08-29
dc.date.accessioned2013-09-02T05:56:37Z
dc.date.available2013-09-02T05:56:37Z
dc.date.copyright2013-06
dc.date.issued2013-09-02
dc.identifier.otherΤΡΑ-ΧΡΗ/2013/00119el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1379
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΟ κύριος στόχος της παρούσας μελέτης είναι να αναδείξει το ρόλο και τη συμβολή των εξαγωγικών επιχειρήσεων στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας. Η εργασία περιλαμβάνει παρουσίαση της εξέλιξης των εξαγωγών και της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας κατά τη χρονική περίοδο 2000-2012, την ισχυρή εξαγωγική επίδοση των ελληνικών επιχειρήσεων κατά τη διάρκεια της τελευταίας διετίας. Επίσης διερευνάται το επίτευγμα ορισμένων ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων να αυξήσουν τα μερίδια τους στη διεθνή αγορά κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Η εκτίμηση της ανταγωνιστικότητας τιμών και κόστους στην εγχώρια και στη διεθνή αγορά έγινε με την διαχρονική εξέταση των αλλαγών των σχετικών τιμών και κόστους των ελληνικών προϊόντων έναντι των εμπορικών εταίρων της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Ευρωζώνη. Τα στοιχεία δείχνουν μείωση της ανταγωνιστικότητας τιμών και κόστους της ελληνικής οικονομίας και σημεία ανάκαμψης, που προέρχεται κυρίως από τη μείωση του κόστους εργασίας και από τις διαρθρωτικές αλλαγές που είναι σε εξέλιξη. Η μελέτη περιλαμβάνει επιλεγμένη βιβλιογραφία σχετικά με «καθοδηγούμενες από τις εξαγωγές» αναπτυξιακές πολιτικές, οι οποίες χρησιμοποιούνται κυρίως από αναπτυσσόμενες χώρες, αλλά και από οικονομίες που ανακάμπουν μετά από περίοδο οικονομικής ύφεσης και στοχεύουν στην ανάπτυξη μέσω των εξαγωγών προϊόντων και υπηρεσιών στα οποία η χώρα έχει συγκριτικό πλεονέκτημα. Η τρέχουσα οικονομική κρίση αποκάλυψε το πραγματικό πρόβλημα της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, αλλά και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η ανταγωνιστικότητα από παράγοντες πλην τιμών και κόστους παραγωγής (όπως είναι η καινοτομία, διαφοροποίηση και η τεχνολογική αναβάθμιση) επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την ανταγωνιστική των ελληνικών επιχειρήσεων και ότι οι ελληνικές εξαγωγές μπορούν να αποτελέσουν μοχλό για τη αύξηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας.el_GR
dc.format.extent86 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΕξαγωγές -- Ελλάδαel_GR
dc.subjectExport companies -- Greeceel_GR
dc.titleΗ συμβολή των εξαγωγικών επιχειρήσεων στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present study is basically aimed to show the role and contribution of the Greek export companies to the competitiveness of the Greek economy. This paper presents the evolution of the Greek exports and the Greek economy competitiveness, for the period 2000-2012 and the strong performance of Greek exports the last 2 years. We also determine how some Greek export companies managed to maintain or even increase their share of trade in international markets during the economic and financial crisis. We used data on the changes of the relative price and cost indices, to assess price and cost competitiveness in home and international markets for Greece and four euro area countries relative to their competitor countries in European Union and Euro Area. The data sets show a decline of the Greek competitiveness, both in terms of relative prices and unit labor costs and signs of recovering due to wage costs decline as a result of the ongoing structural reforms. The study includes a selective bibliography of export led growth strategies used by developing countries or economies recovering from recession, intended to achieve economic growth through exports of goods for which a country has a comparative advantage. The current economic recession in Greece revealed the real problem of competitiveness of the economy as well as some opportunities for export companies. The results give evidence that non price competitiveness factors, like innovation and sophistication are very important determinant of the competitiveness of the Greek export companies and that the Greek export companies can be the engine for the improvement of competitiveness of the Greek economy.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record