Η οργανωσιακή μάθηση και η εκπαίδευση εργαζομένων ως μέσο διασφάλισης της ποιότητας των υπηρεσιών στον κυπριακό δημόσιο τομέα
Abstract
Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η μελέτη δύο διοικητικών ζητημάτων καίριας σημασίας, αυτών της οργανωσιακής μάθησης – δια βίου εκπαίδευσης και της ποιότητας ως κύρια στοιχεία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στο χώρο του Δημόσιου Τομέα στην Κύπρο. Σκοπός της εργασίας είναι να αποδείξει την αλληλένδετη σχέση μεταξύ των εννοιών της Οργανωσιακής Μάθησης, της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και της Δια Βίου Μάθησης καθώς και το βαθμό χρήσης τους στη λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών. Βασικό μέσο της ερευνητικής διαδικασίας αποτελεί ένα ερωτηματολόγιο το οποίο απαντήθηκε από 45 εργαζομένους διαφόρων τμημάτων και υπηρεσιών του Δημόσιου Τομέα. Η ερευνητική διαδικασία μελέτησε τις απόψεις και αντιλήψεις των εργαζομένων σχετικά με τις έννοιες που προαναφέρονται καθώς και την ανάγκη για μεταρρύθμιση του Δημόσιου Τομέα στην Κύπρο. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας οι περισσότεροι εργαζόμενοι του δείγματος εμφανίζονται να έχουν παρακολουθήσει κάποιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα εκ μέρους της δημόσιας υπηρεσίας. Παρατηρούνται όμως κενά στην πολιτική αξιοποίησης των γνώσεων που αποκτήθηκαν καθώς επίσης και στην εφαρμογή τους, στοιχείο το οποίο συντηρεί τη μειωμένη παραγωγικότητα αλλά και την αυξημένη γραφειοκρατία.