Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαυλάκης, Ανδρέας
dc.contributor.authorΓεωργίου, Μαρία
dc.contributor.authorΆρτεμις, Νεοκλέους-Τσιβιτανίδου
dc.contributor.otherGewrgiou, Maria
dc.contributor.otherArtemis, Neocleous-Tsivitanidou
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2011-08-02
dc.date.accessioned2011-08-02T10:39:55Z
dc.date.available2011-08-02T10:39:55Z
dc.date.copyright2010-11
dc.date.issued2011-08-02
dc.identifier.otherΔΜΥ/2010/00039el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/134
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η διερεύνηση των απόψεων τόσο των ασθενών όσο και των επαγγελματιών υγείας για την ποιότητα ενημέρωσης που γίνεται σε διάφορα νοσηλευτικά τμήματα ιδιωτικών και δημοσίων νοσοκομείων στην Κύπρο, σχετικά με την παρεχόμενη φροντίδα υγείας. Υλικό – Μέθοδος Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το 2009 σε πέντε νοσηλευτικά ιδρύματα της Κύπρου, δυο δημόσια και τρία ιδιωτικά. Το δείγμα περιλάμβανε 391 ασθενείς και 241 επαγγελματίες υγείας (γιατρούς και νοσηλευτές). Η συλλογή δεδομένων έγινε από δυο παράλληλα ερωτηματολόγια που αναπτύχθηκαν από Γάλλους ερευνητές και τα οποία αξιολογούν την ενημέρωση σε σχέση με την παρεχόμενη φροντίδα όπως την αντιλαμβάνονται οι επαγγελματίες υγείας και οι ασθενείς. Αποτελέσματα Η ανάλυση ANOVA έδειξε ότι υπάρχει μια σημαντική διαφορά μεταξύ των νοσοκομείων που εργάζονται οι επαγγελματίες υγείας και της πληροφόρησης που παρέχουν. Το ποσοστό των ασθενών που συμφωνεί απόλυτα ότι δέχθηκε ποιοτική φροντίδα στο νοσοκομείο που νοσηλεύτηκε ανέρχεται στο 55,6% και ένα ποσοστό 40,9% συμφωνεί ότι δέχθηκε ποιοτική φροντίδα. Επίσης οι ασθενείς στην παρούσα έρευνα αξιολογούν την ποιότητα τόσο της ιατρικής όσο και της νοσηλευτικής φροντίδας που δέχθηκαν ως πολύ καλή. Η σειρά κατάταξης των απαντήσεων μεταξύ των ασθενών και των επαγγελματιών υγείας βρέθηκε σε κάποιες απαντήσεις να είναι ίδια και σε άλλες να παρουσιάζει αποκλίσεις. Οι απαντήσεις που αφορούσαν «την συναίνεση του ασθενή μετά από πληροφόρηση» και «την πληροφόρηση του ασθενή πριν από κάθε προγραμματισμένη διαγνωστική ή θεραπευτική παρέμβαση» είχαν την ίδια ακριβώς σειρά κατάταξης μεταξύ των πρώτων δέκα δηλώσεων τόσο στους ασθενείς όσο και στους επαγγελματίες υγείας. Στις χαμηλότερες σειρές κατάταξης ασθενείς και επαγγελματίες υγείας βρέθηκαν να τοποθετούν τη δήλωση « οι γιατροί χτυπούν την πόρτα του δωματίου πριν εισέλθουν». Μεγάλη διαφορά κατάταξης μεταξύ των δύο ομάδων φάνηκε να παρουσιάζει η δήλωση σχετικά με την αξιολόγηση του πόνου και την κάλυψη των ψυχοκοινωνικών αναγκών. Συμπεράσματα Βρέθηκαν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των απόψεων ασθενών και επαγγελματιών υγείας. Η ποιότητα ενημέρωσης που παρέχεται στα δημόσια και ιδιωτικά νοσηλευτήρια βρέθηκε να είναι ικανοποιητική. Θα πρέπει όμως οι μέθοδοι πληροφόρησης να βελτιωθούν και οι επαγγελματίες υγείας να υιοθετήσουν μια πιο θετική στάση και να δείξουν μεγαλύτερη προσοχή και σοβαρότητα για τη διαδικασία αυτή.el_GR
dc.format.extentviii, 130 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΠοιότητα υπηρεσιών υγείαςel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση ασθενώνel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση επαγγελματιών υγείαςel_GR
dc.subjectQuality of health servicesel_GR
dc.subjectPatients satisfaction
dc.titleΣυγκριτική μελέτη απόψεων ασθενών και επαγγελματιών υγείας αναφορικά με την ποιότητα ενημέρωσης που τους παρέχεται κατά την διάρκεια της νοσηλείας τους σε διάφορα νοσηλευτικά ιδρύματα της Κύπρουel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractAim: The aim of this study is to investigate and compare the views of patients and healthcare professionals in various private and public hospitals of Cyprus regarding the level of information given to the patients for the health care received in those institutions. Materials and methods: The study took place in two public and three private hospitals during 2009. 391 patients and 241 healthcare professionals (doctor and nurses) participated in this study. The data collection was based on two questionnaires developed by French researchers. These questionnaires evaluate the information regarding the level and quality of healthcare from the patients’ and healthcare professional’s points of view. Results: ANOVA tests showed that there is an important difference of the information given to the patients between the various hospitals. 55,6% of the patients agreed and accepted absolutely that they had received quality health care while 40,9% of them accept that they had received quality health care. Patients also found no difference in the quality of care given by medical or nurse staff. The items “consent of patient after information” and “consent of patient before any surgical or diagnostic procedure” were both ranked high by patients and healthcare professionals. The item “doctors knock the door before they enter the patient’s room” was ranked low by both patient and healthcare professionals. Patients were not satisfied with the pain management or with the social services. In the contrary healthcare professionals were satisfied with both. Conclusions: There are both similarities and differences between patients` and health care professionals views of care. The quality of information in public and private hospitals was found to be satisfactory. However the methods of information should be improved and also the health professionals should adopt a more positive attitude and pay more attention in this procedure.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record