Συστήματα αξιολόγησης απόδοσης προσωπικού σε επιχειρήσεις στον τομέα των υπηρεσιών
Abstract
Θέμα της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας αποτέλεσε η αξιολόγηση της απόδοσης του ανθρώπινου δυναμικού με πεδίο έρευνας τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιφέρεια της Αττικής.
Η αναγκαιότητα της εν λόγω έρευνας απορρέει από την επίδραση που ασκούν τα συστήματα αξιολόγησης στην παραγωγικότητα και υποκίνηση των εργαζομένων. Ένα σύστημα αξιολόγησης δεν σκιαγραφεί μόνο το Ανθρώπινο Δυναμικό σε μια δεδομένη περίοδο. Αντίθετα αποτελεί τον καθρέπτη των αρχών, της φιλοσοφίας, και της γενικότερης νοοτροπίας του μάνατζμεντ που ασκείται από τις επιχειρήσεις, και κατά προέκταση, της πραγματικής κατάστασης των εργασιακών σχέσεων, με όλα όσα αυτά συνεπάγονται. Με δεδομένη την πολύπλευρη χρησιμότητά της, προσπαθήσαμε μέσα από την πρωτογενή έρευνα να εξάγουμε συμπεράσματα σχετικά με τις τάσεις που επικρατούν και τις πολιτικές που εφαρμόζουν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στα πλαίσια αξιολόγησης των εργαζομένων τους.
Τα ευρήματα της έρευνας είναι ενθαρρυντικά, αφού έδειξαν ότι έχει πραγματοποιηθεί κάποια πρόοδος αναφορικά με τα συστήματα αξιολόγησης. Πλέον όλο και περισσότερο γίνεται σαφές από τις διοικήσεις των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, ότι βασικό κριτήριο για την επιτυχία μιας επιχείρησης, και της πραγματοποίησης των εταιρικών της στόχων, αποτελεί μεταξύ άλλων, ο βαθμός ατομικής απόδοσης και παραγωγικότητας του ανθρώπινου δυναμικού, όπου σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη αυτή του προσωπικού αποτελεί η αξιολόγηση των εργαζομένων.