Αυτοματοποιημένο σύστημα επεξεργασίας κειμένου / ανάλυσης περιεχομένου στα social media για την κατανόηση της συμπεριφοράς του καταναλωτή: Η περίπτωση της πρόβλεψης πωλήσεων εισητηρίων στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2013-07-30Συγγραφέας
Γιαννακίδης, Μιχάλης
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η σημερινή τεχνολογική πραγματικότητα, έχει ανάγει τα κοινωνικά δίκτυα σε ένα κυρίαρχο μέσο ταχύτατης και άμεσης διάδοσης μηνυμάτων μεταξύ των ανθρώπων. Η αξία τους στην προώθηση προϊόντων είναι πλέον αναγνωρισμένη από τις επιχειρήσεις (Kaplan, Haenlein, 2010).
Καθώς λοιπόν έχει ωριμάσει η χρήση των κοινωνικών δικτύων τόσο από τους χρήστες, όσο και τις επιχειρήσεις, ο όγκος του περιεχομένου που δημοσιεύεται κάθε δεδομένη χρονική στιγμή στους σχετικούς δικτυακούς τόπους είναι σημαντικά μεγάλος (Nielsen, 2012). Έχει δε τα εξής μοναδικά χαρακτηριστικά: αμεσότητα που του επιτρέπει να φτάσει γρήγορα στον αποδέκτη, δυνατότητα μαζικής διάδοσής του σε άλλους ανθρώπους με παρόμοια ενδιαφέροντα και τέλος τη δυνατότητα αμφίδρομου σχολιασμού σε αυτό.
Έχοντας πλέον ο αναλυτής πρόσβαση σε ένα τόσο πλούσιο σε γνωρίσματα περιεχόμενο, μπορεί, χρησιμοποιώντας την τεχνική ανάλυσης περιεχομένου, να αναλύσει το μέρος των δημόσιων αναρτήσεων που σχετίζονται με συγκεκριμένα προϊόντα, ώστε να ερευνήσει πώς μπορεί να κατανοήσει και να προβλέψει τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Ο τομέας της πρόβλεψης των πωλήσεων εισιτηρίων στις κινηματογραφικές αίθουσες επιλέχθηκε ως ένα ενδιαφέρον και ταυτόχρονα κατάλληλο παράδειγμα για την εφαρμογή της προτεινόμενης μεθοδολογίας. Οι λόγοι γι’ αυτή την επιλογή είναι πως η επιχειρηματικότητα γύρω από τον τομέα της διασκέδασης στους κινηματογράφους είναι διαχρονικά σημαντική και συγκεντρώνει γύρω της πλήθος άλλων δραστηριοτήτων. Επίσης, ο συγκεκριμένος τρόπος διασκέδασης ως προϊόν, έχει έντονη παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα, με τους χρήστες να μην διστάζουν να εκφράσουν ανοιχτά την άποψη τους για τις ταινίες που παρακολούθησαν.
Στην παρούσα εργασία, αναπτύχθηκε ένα αυτοματοποιημένο σύστημα εξόρυξης δεδομένων από το Facebook και ανάλυσης του σχετικού περιεχομένου. Κατόπιν, μεταβλητές από το περιεχόμενο αυτό μετρήθηκαν, καταγράφηκαν και συσχετίστηκαν με τις πραγματικές πωλήσεις των εισιτηρίων. Με τον τρόπο αυτό, αναζητήθηκε η συσχέτιση μεταξύ περιεχομένου στα Κοινωνικά Δίκτυα και καταναλωτικών προτιμήσεων.