Show simple item record

dc.contributor.advisorΓεωργακόπουλος, Γεώργιος
dc.contributor.authorΠρίμπελη, Σοφία
dc.contributor.otherPrimpeli, Sofia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2013-07-30
dc.date.accessioned2013-07-30T11:03:49Z
dc.date.available2013-07-30T11:03:49Z
dc.date.copyright2013-05
dc.date.issued2013-07-30
dc.identifier.otherMBA/2013/00104el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1327
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτη σημερινή εποχή οι καταναλωτές έχουν αυξήσει την διαπραγματευτική τους δύναμη έναντι των φυσικών και διαδικτυακών καταστημάτων, λόγω της πληθώρας εναλλακτικών επιλογών και της ευκολίας πρόσβασης στη γνώση. Συνεπώς ο επιχειρηματικός κόσμος πλέον, προσπαθεί με τρόπους πέρα από τους παραδοσιακούς να πλησιάσει τον καταναλωτή και να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ένας τέτοιος τρόπος είναι η προσαρμογή του χρωματικού στοιχείου στην καταναλωτική διάθεση και προτίμηση, με σκοπό την προσέλκυση όσο το δυνατών περισσότερων επισκεπτών, όχι μόνο ενός φυσικού καταστήματος αλλά και μίας ιστοσελίδας. Η επιστήμη της ψυχολογίας έχει αποδείξει πως τα χρώματα μπορούν να επηρεάσουν τη διάθεση του ανθρώπου και να δημιουργήσουν διαφορετικά συναισθήματα ή να εμπνεύσουν συγκεκριμένες έννοιες όπως αυτές της αρμονίας, της ενεργητικότητας και της εξουσίας. Αυτά τα συμπεράσματα χρησιμοποιούνται πλέον εκτενώς και από την επιστήμη του Marketing τόσο όσον αφορά το ίδιο το προϊόν όσο και το φυσικό κατάστημα αλλά και την ιστοσελίδα. Κάθε εταιρεία επιλέγει προσεκτικά το χρώμα της συσκευασίας, του κατατεθέντος σήματος, της εσωτερικής διακόσμησης των καταστημάτων προκειμένου να τραβήξει την προσοχή και να δημιουργήσει συγκεκριμένη εντύπωση στην καταναλωτική αντίληψη. Από την άλλη πλευρά, οι ιστοσελίδες χρησιμοποιώντας διαφορετικά συστήματα χρωμάτων, επιτυγχάνουν να αιχμαλωτίσουν την προσοχή του επισκέπτη και να ισορροπήσουν το περιεχόμενό τους με τις στρατηγικές αρχές τους. Πλήθος μελετών έχουν δείξει την κατεύθυνση στην οποία κάθε χρώμα μπορεί να επηρεάσει έναν καταναλωτή. Ως συνέχεια των ερευνών αυτών, διατρέξαμε ένα ερωτηματολόγιο προκειμένου να μελετηθεί συμπληρωματικά κατά πόσο κάθε ένα από τα έξι βασικά χρώματα (πράσινο, κίτρινο, κόκκινο, μωβ, μπλε, πορτοκαλί) μπορεί να επηρεάσει σε ένα online περιβάλλον τους παρακάτω παράγοντες: απόσπαση προσοχής, διάρκεια παραμονής, αναγνωσιμότητα, φιλικότητα και καλαισθησία. Έτσι, παρατηρήθηκε πως το χρώμα που εφιστά περισσότερο την προσοχή του επισκέπτη είναι το κόκκινο σε αντίθεση με το κίτρινο το οποίο δεν διαθέτει καθόλου αυτή την ιδιότητα. Επιπροσθέτως, αυξημένο χρόνο παραμονής φαίνεται να έχουν από τους επισκέπτες τους, οι ιστοσελίδες με κυρίαρχο το μπλε και το μωβ χρώμα ενώ το μπλε και το πορτοκαλί καθιστούν την ιστοσελίδα πιο ευανάγνωστη και φιλική. Ωστόσο, το ζήτημα της καλαισθησίας φαίνεται να μην μπορεί να ποσοτικοποιηθεί καθώς αποτελεί ένα καθαρά υποκειμενικό στοιχείο. Τέλος, προτείνεται η επιπλέον έρευνα σχετικά με την δυναμική εξατομίκευση του φυσικού και online περιβάλλοντος ώστε κάθε καταναλωτής να προσεγγίζεται με μοναδικό και εξατομικευμένο τρόποel_GR
dc.format.extent72 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΜάρκετινγκel_GR
dc.subjectMarketing-Websitesel_GR
dc.subjectΨηφιακό μάρκετινγκel_GR
dc.subjectDigital marketing
dc.titleΤα χρώματα και ο τρόπος επίδρασης τους στη στάση του ηλεκτρονικού επισκέπτη απέναντι στην ιστοσελίδαel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractConsumers nowadays have increased their negotiating power against the physical and internet stores, due to the variety of alternative choices and the easy access to knowledge. Therefore, enterprises now try with means, beyond the traditional ones, to reach the consumer and to obtain competitive advantage. One such method is the adaption of the color theme to the mood and preference of the consumer, in order to attract as many as possible visitors, not only of a physical store, but of a site as well. The science of psychology has proved that colors can influence the human mood and create various feelings or inspire certain notions like those of harmony, vigor and power. These outcomes are used extensively also by the Marketing science both for the product itself and the physical store as well as the site. Every company carefully chooses the color of the package, of the trade mark, of the interior design of the stores in order to attract the attention and to create a certain impression on the consumer's perception. On the other hand, sites using different color systems, achieve to capture the visitor's attention and to balance there content with their strategic values. Many studies have shown the direction towards which, each color can influence a consumer. Following these researches, we ran a questionnaire in order to study further the extend to which, each one of the six basic colors (green, yellow, red, purple, blue, orange) can influence on an online environment the following factors: distraction of attention, duration of visit, readability, friendliness and elegance. Thus, it was noticed that, the color which attracts the visitor's attention the most, is red as opposed to yellow which, does not have this attribute at all. Furthermore, increased stay time seem to have by their visitors the sites with blue and purple colors dominating while blue and orange make the site more readable and friendly. However, the issue of elegance does not seem able to be quantified as it consists a purely subjective element. Finally, further research is suggested relating to the dynamic individualization of the natural and online environment so that each consumer can be approached in a unique and individualized way.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record