Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαρδάλης, Δημήτριος
dc.contributor.authorΠαναγιώτου, Ευρυδίκη
dc.contributor.otherPanagiotou, Evridiki
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2013-07-25
dc.date.accessioned2013-07-25T11:01:15Z
dc.date.available2013-07-25T11:01:15Z
dc.date.copyright2013-06
dc.date.issued2013-07-25
dc.identifier.otherMBA/2013/00150el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1311
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η κουλτούρα αποτελεί θεμελιώδες χαρακτηριστικό ενός οργανισμού. Ουσιαστικά αποτελεί το “ποιόν” του κάθε οργανισμού. Πιο πρακτικά, προσδιορίζει, τι είναι σωστό και τι λάθος, τι είναι δίκαιο και τι άδικο, τι είναι κατάλληλο και τι ακατάλληλο, τι είναι και τι δεν είναι επείγον ή αναγκαίο κ. ά.. Σε τελική ανάλυση, προσδιορίζει “τον τρόπο με τον οποίο γίνονται τα πράγματα σε μια επιχείρηση” (“the way we do things around here”) (Μπουραντάς, 2005, 123). Όροι όπως αξίες, πιστεύω, φιλοσοφία, κώδικες συμπεριφοράς και επικοινωνίας φαίνεται να ταυτίζονται με τον όρο της οργανωσιακής κουλτούρας. Στη διεθνή βιβλιογραφία έχει τεκμηριωθεί επαρκώς ότι η επιθυμητή κουλτούρα σε κάθε οργανισμό γενικά, και ειδικότερα σε μια σχολική μονάδα, επηρεάζει την παραγωγικότητα των εκπαιδευτικών, την ακαδημαϊκή επίδοση των μαθητών και γενικότερα την αποτελεσματικότητα της. Στόχος: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η καταγραφή και μέτρηση της κουλτούρας που οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται ότι επικρατεί στις σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο, καθώς επίσης και ο εντοπισμός τυχόν αποκλίσεων που παρουσιάζει η υφιστάμενη κατάσταση από την κατάσταση που θα επιθυμούσαν μελλοντικά να ισχύει σε αυτές. Μέθοδος: Η ερευνητική αυτή προσπάθεια διεξήχθη μεταξύ 8 Ιανουαρίου 2013 και 8 Φεβρουαρίου 2013. Διενεμήθησαν 200 ερωτηματολόγια, από τα οποία επεστράφησαν συμπληρωμένα 184 (92%). Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 55 άνδρες (29.9%) και 129 γυναίκες (70.1%). Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο OCAI (Organizational Culture Assessment Instrument), το οποίο αποτελεί το ποσοτικό εργαλείο μέτρησης της οργανωσιακής κουλτούρας και το οποίο βασίζεται πάνω στο “Θεωρητικό Πλαίσιο Ανταγωνιστικών Αξιών” (Competing Values Framework, CVF). Η στατιστική επεξεργασία έγινε με τη χρήση του προγράμματος SPSS, 19. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων έγινε με τη χρήση του στατιστικού ελέγχου (t-test) και την ανάλυση διασποράς (ANOVA). Αποτελέσματα: Η αντίληψη των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο αναδεικνύει ως επικρατέστερη υφιστάμενη κουλτούρα την “κουλτούρα της ιεραρχίας” (Μ.Ο.=31.28), ενώ ως επικρατέστερη επιθυμητή κουλτούρα την “κουλτούρα της οικειότητας” (Μ.Ο.=28.91). Επιπλέον η “κουλτούρα της αγοράς” (Μ.Ο.=26.72) φαίνεται να έχει σήμερα υψηλή παρουσία, ενώ η “κουλτούρα της καινοτομίας” (Μ.Ο.=26.78) φαίνεται να είναι από τους εκπαιδευτικούς η κατάσταση που θα επιθυμούσαν σε δεύτερο επίπεδο να επικρατήσει στις σχολικές μονάδες στα επόμενα χρόνια. Συμπεράσματα: Η ερευνητική αυτή προσπάθεια μέτρησε την κουλτούρα των Εκπαιδευτικών Οργανισμών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Κύπρο, τόσο σε υφιστάμενο, όσο και επιθυμητό επίπεδο. Το συμπέρασμα που εξάγεται από την έρευνα αυτή είναι ότι το σύνολο των εκπαιδευτικών που απασχολούνται σε δημόσια σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο, αντιλαμβάνονται ότι ο τύπος της κουλτούρας που επικρατεί σήμερα στα σχολεία τους είναι η κουλτούρα της ιεραρχίας. Τα Δημόσια Σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης στην Κύπρο χαρακτηρίζονται επομένως από μια έντονη προσήλωση στην τήρηση κανόνων και διαδικασιών καθώς και άσκηση συγκεντρωτικής εξουσίας, και σε μικρότερο βαθμό από την επικράτηση ενός φιλικού κλίματος εργασίας. Ταυτόχρονα καταγράφεται και μία τάση για επιθυμία λήψης καινοτομικών πρωτοβουλιών. Αναφορικά τώρα με την κατάσταση που οι εκπαιδευτικοί θα επιθυμούσαν να επικρατεί στα σχολεία τα επόμενα χρόνια, η κουλτούρα οικειότητας δηλώνεται ως η επικρατέστερη επιθυμητή κατάσταση. Σε αρκετά μεγάλο βαθμό δηλώνεται ως επιθυμητή κουλτούρα, η καινοτομία, ενώ η ιεραρχία και η αγορά δηλώνονται από τους εκπαιδευτικούς ως οι λιγότερο επιθυμητοί τύποι κουλτούρας. Επομένως οι εκπαιδευτικοί επιθυμούν περισσότερη κουλτούρα οικειότητας και καινοτομίας, ενώ επιθυμούν λιγότερη κουλτούρα αγοράς και ιεραρχίας. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη βάση για λήψη μέτρων από τους αρμόδιους φορείς, με στόχο την αύξηση της απόδοσης των εκπαιδευτικών, την επίδοση των μαθητών και γενικότερα την αποτελεσματικότητα του δημόσιου σχολείου. Επιπλέον οι στόχοι αυτοί καθιστούν χρήσιμη την ευρύτερη και αναλυτικότερη διερεύνηση των παραμέτρων εκείνων οι οποίες προκαλούν τις διαφοροποιήσεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με την σχολική κουλτούρα.el_GR
dc.format.extent149 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτικοί οργανισμοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης -- Κουλτούρα -- Κύπροςel_GR
dc.subjectSecondary education -- Culture -- Cyprusel_GR
dc.titleΗ οργανωσιακή κουλτούρα στα δημόσια σχολεία μέσης εκπαίδευσης της Κύπρουel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIntroduction: Culture is a fundamental characteristic of an organization. Actually it is the "quality or essence” of each organization. Practically, culture determines what is right and what is wrong, what is fair and what is unfair, what is appropriate and what is inappropriate, what is and what is not urgent or necessary etc is. Actually culture determines "the way things are done in a company." ("The way we do things around here") (Bourandas, 2005, 123). Terms such as values, beliefs, philosophy, codes of conduct and communication seem to coincide with the term of organizational culture. International bibliography indicates sufficiently that in general the desired culture in any organization, and more specifically to a school unit, affects the productivity of teachers, the academic performance of students and in general makes the school unit more effective. Objective: The aim of this paper is to document and measure the culture that teachers perceive that prevails in the schools of secondary education in Cyprus, as well as to identify any deviations of the current status and the status they feel should be applied to schools in the future. Method: This research was conducted between January 8, 2013 and February 8, 2013. Two hundred questionnaires were distributed, 184 of which were returned completed (92%). The sample consisted of 55 men (29.9%) and 129 women (70.1%). To collect the data the questionnaire OCAI (Organizational Culture Assessment Instrument) was used, which is a quantitative tool for measuring organizational culture that is based on the Competing Values Framework, (CVF). The statistical analysis was performed using the program SPSS, 19. The statistical analysis of data was performed using the statistical control (t-test) and the analysis of variance (ANOVA). Results: The perception of secondary school teachers in Cyprus reveals a predominant current culture the" Hierarchy culture” (M = 31.28), while as most desired culture the" Clan culture” (M = 28.91). Moreover, the "Market culture" (M = 26.72) seems to have a high presence today, while "Adhocracy culture” (M = 26.78) seems to be the teachers secondary choice as to which culture should prevail in schools in the coming years. Conclusions: This research measured the culture of the institutions of Secondary Education in Cyprus, both in the existing as well as the desired level. The outcome of this research is that all teachers employed in public secondary schools in Cyprus, realize that the type of culture that prevails in their schools is the culture of hierarchy. The public secondary schools in Cyprus are therefore characterized by a strong commitment of compliance with the rules and procedures. Centralized power is also exercised while the prevalence of a friendly working atmosphere is of lesser extent. Simultaneously this research records also a trend for appetite as far as making innovative initiatives are concerned. Regarding the situation that teachers would like to be prevalent in schools in the coming years, the clan culture is declared as the predominant desired state. Adhocracy is broadly stated as the desired culture while hierarchy and the market are reported by teachers as the least desirable types of culture. Therefore teachers desire more the clan and adhocracy culture, and desire less the culture of market and hierarchy. The results of this research could form the basis for action by the relevant agencies in order to increase the performance of teachers and students as well and in general the effectiveness of public schools. Moreover these objectives make it useful to a wider and more detailed investigation of those parameters which cause teachers’ variations regarding the school culture.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής