Ο βαθμός ικανοποίησης των ασφαλισμένων του ταμείου της ΔΕΗ απο τις υπηρεσίες υγείας: η περίπτωση του νομού Ηρακλείου της Κρήτης
Abstract
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η εκτίμηση του βαθμού ικανοποίησης των ασφαλισμένων του ταμείου υγείας της ΔΕΗ απο τις υπηρεσίες υγείας της ΔΕΗ στο Νομό Ηρακλειου Κρήτης. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν με τη χρήση ερωτηματολογίου. Το δείγμα των ατόμων ήταν 117 άτομα ηλικίας 18-75 ετών. Στη συγκεκριμένη έρευνα διανεμήθηκαν 160 ερωτηματολόγια ΄λλά αξιοποιήθηκαν τα 117. Τα 43 ερωτηματολόγια που απορρίφθηκαν ήταν συμπληρωμένα ελλιπώς. Ο βαθμός ανταπόκρισης ΄΄ηταν 73,1%. Στην παρούσα μελέτη το 59,8% είναι άνδρες και το 40,2% γυναίκες με μέση τιμή ηλικίας τα 50 έτη και τυπική απόκλιση +14. Το μεγαλύτερο ποσοστό 48,7% θεωρεί την υγεία του καλή, το 24,8% πολύ καλή και το 23,9% μέτρια. Ο μέσος όρος μηνιαίου εισοδήματος των ασφαλισμένων της ΔΕΗ είναι 1600-2000ευρώ. Το μεγαλύτερο ποσοστό 18,7% θεωρεί την υγεία του καλή, το 24,8% πολύ καλή και το 23,9% μέτρια. Το 44,4% στο σύνολο των ασφαλισμένων απάντησε οτι η μεγαλύτερη έλλειψη στις υπηρεσίες υγείας του ασφαλιστικού ταμείου της ΔΕΗ παρουσιάζεται σε γιατρούς, το 30,8% σε υποδομή και το 17,1% σε εξειδικευμένες εξετάσεις. Ο χρόνος αναμονής στις υπηρεσίες υγείας του ασφαλιστικού ταμείου της ΔΕΗ είναι κατά μέσο όρο 10-15 λεπτά (σε ποσοστό65,8%). Η ποιότητα του περιβάλλοντος θεωρείται καλή (42,7%) και πολύ καλή (30,8). Το μεγαλύτερο πρόβλημα, όσον αφορά το κτίτιο του ασφαλιστικού ταμείου, είναι ο χώρος στάθμευσης (53,8%) και αμέσως μετά ακολουθεί η απόσταση απο τον τόπο διαμονής των ασφαλισμένων(18,8%). Η ικανοποίηση των εργαζομένων της ΔΕΗ απο το ασφαλιστικό τους ταμείο είναι καλή (51,3) και πολύ καλή (37,6%). Στατιστικά σημαντικέ διαφορές (p-value<0.05) παρουσιάζονται ανάμεσα στα δυο φύλα, με τις γυναίκες να απαντούν ότι η ικανοποίηση γενικά είναι καλή, σε ποσοστό 46,8% και πολύ καλή σε ποσοστό 40,4% ενώ στους άνδρες τα ποσοστά κυμαίνονται στο 54,3% και στο 37,5 αντίστοιχα. Οι ασφαλισμένοι της ΔΕΗ δείχνουν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι σπο τις παρεχόμενες υπηρεσίες και τις οικονομικές αποζημιώσεις που τους παρέχονται. Το εισόδημα τους είναι αρκετά υψηλό, θεωρούν την υγεία τους πολύ καλή και καλή κατά την πλειοψηφία και επικεντρώνουν σε συγκεκριμένες ελλείψεις όσον αφορά τις παροχές υγειονομικής περίθαλψης. Γενικότερα νιώθουν οικειότητα με όλο το προσωπικό, επικρατεί ένα φιλικό και όχι καθαρά υπηρεσιακό περιβάλλον και εντόπίζουν προβλήματα, όσον αφορά τις κτιριακές υποδομές, με βασικότερο το χώρο στάθμευσης.