Show simple item record

dc.contributor.advisorΓεωργόπουλος, Αντώνιος
dc.contributor.authorΤσαπάρα, Μαρία
dc.contributor.otherTsapara, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2013-07-18
dc.date.accessioned2013-07-18T09:16:03Z
dc.date.available2013-07-18T09:16:03Z
dc.date.copyright2013
dc.date.issued2013-07-18
dc.identifier.otherMBA/2013/00131el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1287
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας και η παγκοσμιοποίηση έχουν οδηγήσει στην επέκταση των πολυεθνικών επιχειρήσεων πληροφορικής, στην εμφάνιση νέων κλάδων και τομέων και έχουν αυξήσει τον ανταγωνισμό. Κοινός στόχος των επιχειρήσεων είναι η θεμελίωση διατηρήσιμων ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων που θα τους εξασφαλίσουν υψηλές αποδόσεις και ανάπτυξη. Οι στόχοι της συγκεκριμένης εργασίας είναι: α) να εξετάσει κατά πόσο το θεωρητικό μοντέλο των πέντε δυνάμεων του Porter είναι σε θέση να προσδιορίσει αποτελεσματικά την ανταγωνιστικότητα της αγοράς της πληροφορικής σήμερα, β) να εξετάσει εάν η προσέγγιση των ανταγωνιστικών στρατηγικών του Porter βρίσκει εφαρμογή στις σημερινές πολυεθνικές επιχειρήσεις πληροφορικής. Για την προσέγγιση των στόχων της διατριβής γίνεται: α) εμπειρική ανάλυση των κλάδων της πληροφορικής, σε παγκόσμιο επίπεδο, με βάσει το μοντέλο των πέντε δυνάμεων του Porter, β) εμπειρική ανάλυση δέκα αντιπροσωπευτικών πολυεθνικών επιχειρήσεων πληροφορικής με την μέθοδο case study, εντοπίζονται τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που ανέπτυξαν και οι στρατηγικές που εφάρμοσαν. Σχετικά με το μοντέλο των πέντε δυνάμεων του Porter, διαπιστώθηκε ότι εμφανίζει περιορισμούς στην ανάλυση των σύγχρονων αγορών πληροφορικής, διότι δεν λαμβάνει υπ’ όψιν καθοριστικές παραμέτρους (π.χ. συνεργασίες επιχειρήσεων, διαφορές μεταξύ των εταιρειών του ίδιου κλάδου, τις εξελίξεις στο εξωτερικό περιβάλλον, ότι τα όρια των σύγχρονων αγορών πληροφορικής δεν είναι σταθερά και ξεκάθαρα). Προτείνονται τρόποι διεύρυνσής του, όπως: συνδυαστική ανάλυση του μάκρο-περιβάλλοντος και των επιμέρους δυνάμεων που επηρεάζουν και αλληλεπιδρούν με τις αρχικές πέντε δυνάμεις του μοντέλου, διαχωρισμό της αγοράς σε στρατηγικές ομάδες και ανάλυση των δυνάμεων που αλληλεπιδρούν σε κάθε μια. Σχετικά με τις στρατηγικές των επιχειρήσεων που εξετάστηκαν, διαπιστώθηκε πως έχουν εφαρμόσει ένα μείγμα στρατηγικών, όπως: διεθνοποίηση, έγκαιρη προσαρμογή στις αλλαγές, καινοτομία, διαφοροποίηση προϊόντων, επέκταση σε νέα προϊόντα ή και αγορές, χαμηλό κόστος, ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, συνεργασίες ή και εξαγορές, ισχυρό marketing. Οι στρατηγικές της θεωρίας του Porter (ηγεσία κόστους και διαφοροποίηση): α) δεν καλύπτουν όλο το φάσμα των στρατηγικών που εφάρμοσαν οι συγκεκριμένες εταιρείες, β) μπορούν να συνδυαστούν επιτυχώς και να εφαρμοστούν ταυτόχρονα χωρίς να απαιτείται συμβιβασμός.el_GR
dc.format.extent249 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΑνταγωνιστικό πλεονέκτημα -- Πολυεθνικές εταιρείεςel_GR
dc.subjectCompetitive advantage -- Multinational organizationsel_GR
dc.titleΤρόποι εξασφάλισης ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων απο πολυεθνικές εταιρείες πληροφορικής, στα πλαίσια ενός διαρκώς μεταβαλλόμενου εξωτερικού περιβάλλοντοςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe rapid development of technology and the globalization have led to the expansion of multinational Information Technology (IT) firms, to the emergence of new industries and sectors, and to increased competition. The common objective of the companies is the development of sustainable competitive advantages that will ensure high returns and growth. The objectives of the specific thesis are: a) to examine whether the theoretical model of Porter's five forces is able to effectively identify the IT market’s competitiveness nowadays, b) to examine whether the approach of Porter’s competitive strategies apply on today's multinational firms. In order to support the objectives of this thesis the following have been performed: a) an empirical analysis of the IT industry, globally, using Porter’s five forces model, b) empirical analysis of ten representative multinational IT firms with the method of case study, identifying the competitive advantages they’ve developed and the strategies they implemented. Concerning Porter’s five forces model, it was found that it bears several limitations in the analysis of the modern marketplace, as it does not take into account specific key parameters (e.g. strategic alliances, differences between companies in the same industry, changes of the external environment and the fact that the boundaries of the modern IT markets are not fixed and clear). Suggestions for expanding the specific model, include: combined analysis of the macro-environment along with the secondary forces that affect and interact with the main five forces of the model, perform market segmentation into strategic groups and analyze the forces that interact inside each group. Concerning the strategies of the companies that were examined, it was found that they have implemented a mix of strategies, such as: internationalization, timely adaptation to changes, innovation, product differentiation, firm’s diversification, low cost, human resources development, collaborations or/and acquisitions, powerful marketing. Porter’s competitive strategies (cost leadership and differentiation): a) they do not cover the full range of strategies implemented by these companies, b) both can be successfully combined and implemented by one company without any trade-off.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record