dc.contributor.advisor | Χασάπης, Κρίστης | |
dc.contributor.author | Φωκάς, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.other | Fwkas, Constantinos | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2013-07-18 | |
dc.date.accessioned | 2013-07-18T09:15:53Z | |
dc.date.available | 2013-07-18T09:15:53Z | |
dc.date.copyright | 2013-06 | |
dc.date.issued | 2013-07-18 | |
dc.identifier.other | MBA/2013/00132 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/1286 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Με την ένταξή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση ως πλήρες και ισότιμο μέλος το 2004, η Κυπριακή
Δημοκρατία απέκτησε πρόσβαση στα Διαρθρωτικά Ταμεία μέσω των οποίων υλοποιείται η Πολιτική
Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ). Η Πολιτική Συνοχής αποσκοπεί στη γεφύρωση και εξομάλυνση
των ανισοτήτων ανάπτυξης και ευημερίας μέσω της προώθησης οικονομικής και κοινωνικής συνοχής
μεταξύ των Κρατών Μελών και των περιφερειών της Ένωσης. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι για την
υφιστάμενη Προγραμματική Περίοδο (ΠΠ) 2007–2013 έχουν προϋπολογιστεί για την Πολιτική Συνοχής
κονδύλια ύψους 348 δις. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 1/3 του συνολικού προϋπολογισμού της
ΕΕ, από τα οποία 660 εκ. ευρώ θα διατεθούν στην Κύπρο μέσω της υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων
προγραμμάτων με τα Διαρθρωτικά Ταμεία και το Ταμείο Συνοχής.
Η έρευνα αποτελεί μία μελέτη περίπτωσης, της Υπηρεσίας Εσωτερικού Ελέγχου (ΥΕΕ) της Κυπριακής
Δημοκρατίας, η οποία είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο των συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων στην
Κύπρο έτσι ώστε να διασφαλίζεται εύλογη διαβεβαίωση στη διατύπωση σχετικής γνωμοδότησης προς την
Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Μέσω της παρούσας εργασίας, επιχειρείται η συλλογή και επεξεργασία δεδομένων
ώστε να καταστεί εφικτή η διενέργεια ποσοτικής και ποιοτικής επεξεργασίας αλλά και συνολικής
ανάλυσης των μέχρι σήμερα κυριότερων ευρημάτων και κυρώσεων (οικονομικών διορθώσεων) που έχει
επιβάλει η ΥΕΕ σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα καθώς και άλλοι εμπλεκόμενοι Φορείς στο
Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου (ΣΔΕ). Στόχο της έρευνας αποτελεί επίσης η διαπίστωση και εξαγωγή
χρήσιμων συμπερασμάτων και επισημάνσεων που θα υποβοηθήσουν τις προσπάθειες που καταβάλλει το
Κράτος για την περαιτέρω βελτίωση και ενδυνάμωση των συστημάτων διαχείρισης και ελέγχου που
εφαρμόζονται στην Κύπρο για τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα.
Ευελπιστώ ότι μέσω του εγχειρήματος της συγκέντρωσης και επεξεργασίας των δεδομένων αυτών και σε
συνάρτηση με τη αξιοποίηση σχετικής πληροφόρησης άλλων θεσμικών και ελεγκτικών φορέων σε
ευρωπαϊκό επίπεδο, θα παραχθεί μία σφαιρική και ολοκληρωμένη πληροφόρηση που θα καταστεί ένα
χρήσιμο εργαλείο τόσο στα χέρια της Διοίκησης της ΥΕΕ όσο και άλλων Κρατικών Υπηρεσιών ή/και
ιδιωτικών οργανισμών που εμπλέκονται στη διαχείριση ευρωπαϊκών κονδυλίων. | el_GR |
dc.format.extent | 107 σ. πιν., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.subject | Ευρωπαϊκή Ένωση -- Κύπρος | el_GR |
dc.subject | European Union -- Cyprus | el_GR |
dc.subject | Ευρωπαϊκή Ένωση -- Κύπρος -- Διαρθρωτικά ταμεία | el_GR |
dc.subject | European Union -- Cyprus -- Srtuctural funds | el_GR |
dc.title | Η υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου της κυπριακής δημοκρατίας ως αρχή ελέγχου για τα προγράμματα που συγχρηματοδοτούνται με την Ευρωπαϊκή Ένωση στην Κύπρο: κυριότερα ευρήματα μέχρι σήμερα | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | With its accession to the European Union as a full and equal member in 2004, Cyprus gained access to the
Structural Funds through which the European Union (EU) implements its Cohesion Policy. This Policy
aims at support measures for bridging the gaps and reducing regional disparities of growth in
competitiveness and prosperity via the promotion of economic and social convergence among Member
States and regions. Indicatively, under the current Programming Period 2007-2013, €348 bil. euros have
been budgeted for the implementation of the Cohesion Policy, an amount that corresponds to approximately
1/3 of the total EU budget, out of which approximately €660 mil. euros have been allocated to Cyprus for
the implementation of projects co-financed by the Structural Funds and the Cohesion Fund.
This research is based on a case study, the Internal Audit Service (IAS) of the Republic of Cyprus, which is
responsible for the audit of co-funded projects in Cyprus so as to obtain reasonable assurance in order to
express its audit opinion to the European Commission. Through this work it is aimed to gather and process
adequate data so as to enable the conducting of a comprehensive quantitative and qualitative analysis
relating to the key findings and sanctions (financial corrections) imposed by the IAS and other concerned
Bodies of the Management & Control System, on co-funded projects. Objective of this work constitutes
also the ascertainment and extraction of useful conclusions and remarks which will assist the States’ efforts
for improving further and strengthening the management and control systems implemented for the cofunded
projects in Cyprus.
I believe that through the task of collecting, processing and analysing this data, in conjunction with the
evaluation of relevant information from official documents of other Institutions and audit bodies at a
European level, will result in the formation of comprehensive and integrated information that can become a
useful tool both in the hands of the Management of IAS as well as other State Agencies and / or private
organisations involved in the management and implementation of EU funds. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |