Η εταιρική κοινωνική ευθύνη και η εφαρμογή της απο την Λαϊκή Τράπεζα
Abstract
Απώτερος σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να προσφερθεί στον αναγνώστη μια σφαιρική ενημέρωση όσον αφορά την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και το περιεχόμενο της, την πορείας της στο χρόνο, την αντιμετώπιση που τυγχάνει σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, καθώς και τη σημασία της εφαρμογής της από όλες τις επιχειρήσεις δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα, όπως επίσης και τα πλεονεκτήματα που απορρέουν από την υιοθέτηση της τόσο για την ίδια την επιχείρηση όσο και για την κοινωνία γενικότερα.
Στόχος επίσης είναι να διαφανεί η κοινωνική ευαισθησία του Ομίλου της Λαϊκής Τράπεζας μέσα από τη δράση του ως προς την κοινωνία, το περιβάλλον, τον πολιτισμό, αλλά και προς το ανθρώπινο του δυναμικό. Θα εξεταστεί κατά πόσο οι Κύπριοι καταναλωτές ενδιαφέρονται για την εταιρική κοινωνική ευθύνη και πόσο οι αντιλήψεις, οι αξίες και οι προσδοκίες τους μπορούν να οδηγήσουν σε θετική ή αρνητική στάση ως προς τη συνεργασία τους με τη συγκεκριμένη τράπεζα.
Η μελέτη αυτή θα στηριχθεί κυρίως σε βιβλιογραφικές αναφορές που υπάρχουν όσον αφορά την ΕΚΕ, στον οδηγό κοινωνικής ευθύνης που έχει ο όμιλος της Λαϊκής Τράπεζας, καθώς επίσης και σε πηγές από το διαδίκτυο. Επιπλέον, θα συμπεριληφθούν στη μελέτη συμπεράσματα που προκύπτουν από την έρευνα και συλλογή πρωτογενών στοιχείων μέσω κλειστού τύπου ερωτηματολογίου, το οποίο απαντήθηκε τόσο από υπαλλήλους της συγκεκριμένης τράπεζας όσο και από απλούς πολίτες, πελάτες και μη.
Το συμπέρασμα που εξάγεται είναι ότι η ανάγκη για εφαρμογή της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στα πλαίσια των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων επιβάλλεται, αφού αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο επικοινωνίας και μάρκετινγκ και μπορεί παράλληλα να προσδώσει πληθώρα πλεονεκτημάτων στην επιχείρηση.