dc.contributor.advisor | Κοντοδημόπουλος, Νικόλαος | |
dc.contributor.author | Χαλικιοπούλου, Σπυριδούλα | |
dc.contributor.other | Chalikiopoulou, Spyridoula | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2013-07-17 | |
dc.date.accessioned | 2013-07-17T09:58:16Z | |
dc.date.available | 2013-07-17T09:58:16Z | |
dc.date.copyright | 2013-06 | |
dc.date.issued | 2013-07-17 | |
dc.identifier.other | ΔΜΥ/2013/00148 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/1274 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: H ανίχνευση των παραγόντων που επηρεάζουν την εργασιακή ικανοποίηση είναι αναγκαία για την ενίσχυση της αποδοτικότητας ενός οργανισμού υγείας. Η μελέτη της σχέσης Εργασιακής Ικανοποίησης- Υποκίνησης- Ενσυναίσθησης αποτελεί το πλαίσιο της παρούσας εργασίας.
Σκοπός: Aντικείμενο της παρούσας εργασίας ήταν η έρευνα της εργασιακής ικανοποίησης στο ιατρικό, νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό του Γ.Ν. Κεφαλληνίας και του τρόπου που επιδρούν σε αυτή τα κίνητρα υποκίνησης και η ενσυναίσθηση, καθώς και η ανίχνευση των κοινωνικοδημογραφικών χαρακτηριστικών του δείγματος. Επιπλέον, διερευνήθηκε η συσχέτιση εργασιακής ικανοποίησης-υποκίνησης-ενσυναίσθησης.
Μεθοδολογία: Για τη μέτρηση της εργασιακής ικανοποίησης χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο Εργασιακής Ικανοποίησης (Jοb Satisfaction Survey), για την υποκίνηση το εργαλείο μέτρησης των χαρακτηριστικών, απολαβών, συναδέλφων, επιτευγμάτων υποκίνησης και για την ενσυναίσθηση η κλίμακα διαπροσωπικής ικανότητας αντίδρασης (Interpersonal Reactivity Index). Τα ερωτηματολόγια διανεμήθηκαν σε όλες τις κατηγορίες προσωπικού που είχαν σχέση με ασθενείς (ιατροί, Ν=20, νοσηλευτές, Ν=55, διοικητικοί, Ν=34).
Αποτελέσματα: H ανταπόκριση στην έρευνα ήταν 55%, ενώ το 47,1% του δείγματος εμφανίστηκε ικανοποιημένο από την εργασία. Το εύρος της ηλικίας του δείγματος ήταν από 27 έως 62 έτη. Η έρευνα έδειξε ότι αναπτύσσεται στατιστικά σημαντική σχέση (p<0,05) ανάμεσα στους παράγοντες της εργασιακής ικανοποίησης, υποκίνησης, ενσυναίσθησης, χωρίς να εμφανίζονται σημαντικές αποκλίσεις ανά κατηγορία προσωπικού.
Συμπεράσματα: Τα αποτελέσματα της σχέσης ανάμεσα στην εργασιακής ικανοποίηση και την υποκίνηση συμφωνούν με τη βιβλιογραφία που εστιάζει στην υποκίνηση των επαγγελματιών υγείας εξίσου μέσα από παράγοντες οικονομικούς και μη. Οι επαγγελματίες υγείας τείνουν να υποκινούνται λίγο περισσότερο από παράγοντες εσωτερικούς, γεγονός που οδηγεί στην υιοθέτηση στρατηγικών κινητοποίησης του προσωπικού. Η σχέση Ενσυναίσθησης – Εργασιακής Ικανοποίησης, ανέδειξε τους παράγοντες ενσυναίσθησης να σχετίζονται με τους παράγοντες εργασιακής ικανοποίησης, ιδιαίτερα σε θέματα προσαρμογής, συναδέλφων και επικοινωνίας, γεγονός που αν και δεν τεκμηριώνεται επαρκώς στη βιβλιογραφία, είναι ενδιαφέρον και χρήζει περαιτέρω έρευνας. | el_GR |
dc.format.extent | 69 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.subject | Επαγγελματική ικανοποίηση | el_GR |
dc.subject | Job satisfaction | el_GR |
dc.title | Διερεύνηση της σχέσης επαγγελματικής ικανοποίησης και υποκίνησης στους εργαζομένους του δημόσιου τομέα υγείας. Ο ρόλος της ενσυναίσθησης. Μελέτη περίπτωσης: Γενικό Νοσοκομείο Κεφαλληνίας | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Backround:The investigation of the factors that affect job satisfaction is of outmost importace for an effective health system. The association between job satisfaction- motivation- empathy is the framework of this study.
Aim:Τhe objective of this study was to assess job satisfaction between doctors, nurses and administration officers of the General Hospital o Kefalonia and how it is affected by motivation incentives, empathy and socio-demographic factors. Moreover, this study tried to specify the correlation between job satisfaction- motivation- empathy.
Methods: For the measurement of job satisfaction, the Job Satisfaction (Job Satisfaction Survey) questionnaire was used, for motivation, a motivation instrument that measures job attributes, remuneration, coworkers, achievements and for empathy, the interpersonal index of empathy (Interpersonal Reactivity Index). Questionnaires were distributed to all employees which came into contact with patients (Doctors, N=20, Nurses, N=55, Administration Officers, N=34).
Results: Τhe response rate was 55% and the average of 47,1% from the health emloyees were satisfied from their jobs. The participants` age was between 27 years and 62 years. The results of the correlation between job satisfaction and motivation are in agreement with the literature that focuses on both numeric and non numeric factors which motivate health employees. Health employees tend to be motivated by intrinsic factors that drive to specific management strategies aiming to personnel incitement. The correlation between empathy and job satisfaction leads to the conclusion that empathy factors affect job satisfaction, especially in the fields of adjustment, coworkers and communication. Albeit, the literature is not sufficient in this area and further investigation is required.
Conclusions: The study provided evidence of significant statistical importance (p<0,005) between job satisfaction factors, motivation and empathy, without however statistically categories of personel. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |