dc.contributor.advisor | Ζαχαρίας, Παναγιώτης | |
dc.contributor.author | Κορδολέμη, Φωτεινή | |
dc.contributor.other | Kordolemi, Fotini | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2013-07-01 | |
dc.date.accessioned | 2013-07-01T09:47:45Z | |
dc.date.available | 2013-07-01T09:47:45Z | |
dc.date.copyright | 2013-05 | |
dc.date.issued | 2013-07-01 | |
dc.identifier.other | ΠΛΗ/2013/00074 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/1209 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διατριβή ερευνά την εφαρμογή της εκπαιδευτικής προσέγγισης Μάθηση Βασισμένη σε Πρόβλημα (Problem Based Learning) στον εικονικό κόσμο Second Life και την ενίσχυση της διαδικασίας αυτής με κατάλληλα διαδραστικά εργαλεία συνεργατικής μάθησης. Κατά την προσπάθεια εξαγωγής πολύτιμων συμπερασμάτων ως προς την αποτελεσματικότητα της μεθόδου PBL σε σχέση με τις γνώσεις και τις μεταγνωστικές δεξιότητες των φοιτητών, αναπτύχθηκαν ορισμένα διαδραστικά εργαλεία στην πλατφόρμα SL και δόθηκαν στους φοιτητές του πανεπιστημίου της Λευκωσίας (University of Nicosia) στα πλαίσια του μαθήματος ‘Software Engineering’ . Η δοκιμή των εργαλείων έγινε κατά τη διάρκεια πειράματος όπου οι μισοί φοιτητές κλήθηκαν να εφαρμόσουν την μέθοδο PBL στον εικονικό κόσμο SL και οι άλλοι μισοί σε εργαστηριακό περιβάλλον έχοντας πρόσβαση μόνο στο ίντερνετ και σε εργαλεία αυτοματισμού γραφείου.
Γίνεται εκτενής βιβλιογραφική αναφορά στις εμπλεκόμενες έννοιες. Αρχικά ξεκινάει από την έννοια του εικονικού κόσμου και τα είδη του και στη συνέχεια εστιάζει στον εικονικό κόσμο Second Life. Ακολούθως αναλύει το τι είναι η εκπαιδευτική μέθοδος PBL και τη σχέση της με τα εικονικά περιβάλλοντα.
Μετά παρουσιάζεται η μεθοδολογία του πειράματος που έγινε , η ανάλυση των αποτελεσμάτων και ο τρόπος με τον οποίο αυτά προέκυψαν. Το συμπέρασμα που προέκυψε ήταν ότι μετά την εφαρμογή της μεθόδου PBL οι φοιτητές παρουσίασαν βελτίωση στις μεταγνωστικές τους δεξιότητες και στη μαθησιακή αποτελεσματικότητα ενώ οι φοιτητές που δούλεψαν στο εικονικό περιβάλλον Second Life γενικά είχαν ελαφρώς καλύτερη απόδοση από αυτούς που δούλεψαν στο εργαστηριακό περιβάλλον χρησιμοποιώντας απλά ίντερνετ και εργαλεία αυτοματισμού γραφείου. | el_GR |
dc.format.extent | vii, 106 σ. εικ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.subject | Problem Based Learning | el_GR |
dc.subject | Διαδραστικά εργαλεία συνεργατικής μάθησης | el_GR |
dc.title | Ανάπτυξη διαδραστικών εργαλείων συνεργατικής μάθησης σε ψηφιακούς εικονικούς κόσμους | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The current Master Thesis examines the application of Problem Based Learning educational approach in virtual world Second Life and the reinforcement of this procedure with suitable interactive tools of cooperative learning. Trying to deduce valuable conclusions for the effectiveness of PBL method in relation with students’ knowledge and meta-cognitive skills, some interactive tools were developed in SL platform and were given to University of Nicosia students in the context of “Software Engineering” lesson. Tools were tested during an experiment where half of the students were asked to implement PBL method in virtual world SL and the others in a laboratory having access only to Internet and to office automation tools.
Extensive literature review is presented regarding the involved terminology. Initially it examines the concept of the virtual world and the different kinds of it and then it focuses on Second Life. In the following part, PBL method is described and its interaction with virtual environments is thoroughly explained.
In the final part, the methodology of the experiment is presented, along with the data analysis and the way in which all these were excluded. The conclusion was that after PBL application, students’ learning effectiveness and meta-cognitive skills were improved. Moreover, students who worked in the virtual environment of Second Life had generally better scores than the ones who worked in the laboratory using only the Internet and office automation tools. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |