Ανάπτυξη διαδραστικών εργαλείων συνεργατικής μάθησης σε ψηφιακούς εικονικούς κόσμους
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2013-07-01Συγγραφέας
Κορδολέμη, Φωτεινή
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διατριβή ερευνά την εφαρμογή της εκπαιδευτικής προσέγγισης Μάθηση Βασισμένη σε Πρόβλημα (Problem Based Learning) στον εικονικό κόσμο Second Life και την ενίσχυση της διαδικασίας αυτής με κατάλληλα διαδραστικά εργαλεία συνεργατικής μάθησης. Κατά την προσπάθεια εξαγωγής πολύτιμων συμπερασμάτων ως προς την αποτελεσματικότητα της μεθόδου PBL σε σχέση με τις γνώσεις και τις μεταγνωστικές δεξιότητες των φοιτητών, αναπτύχθηκαν ορισμένα διαδραστικά εργαλεία στην πλατφόρμα SL και δόθηκαν στους φοιτητές του πανεπιστημίου της Λευκωσίας (University of Nicosia) στα πλαίσια του μαθήματος ‘Software Engineering’ . Η δοκιμή των εργαλείων έγινε κατά τη διάρκεια πειράματος όπου οι μισοί φοιτητές κλήθηκαν να εφαρμόσουν την μέθοδο PBL στον εικονικό κόσμο SL και οι άλλοι μισοί σε εργαστηριακό περιβάλλον έχοντας πρόσβαση μόνο στο ίντερνετ και σε εργαλεία αυτοματισμού γραφείου.
Γίνεται εκτενής βιβλιογραφική αναφορά στις εμπλεκόμενες έννοιες. Αρχικά ξεκινάει από την έννοια του εικονικού κόσμου και τα είδη του και στη συνέχεια εστιάζει στον εικονικό κόσμο Second Life. Ακολούθως αναλύει το τι είναι η εκπαιδευτική μέθοδος PBL και τη σχέση της με τα εικονικά περιβάλλοντα.
Μετά παρουσιάζεται η μεθοδολογία του πειράματος που έγινε , η ανάλυση των αποτελεσμάτων και ο τρόπος με τον οποίο αυτά προέκυψαν. Το συμπέρασμα που προέκυψε ήταν ότι μετά την εφαρμογή της μεθόδου PBL οι φοιτητές παρουσίασαν βελτίωση στις μεταγνωστικές τους δεξιότητες και στη μαθησιακή αποτελεσματικότητα ενώ οι φοιτητές που δούλεψαν στο εικονικό περιβάλλον Second Life γενικά είχαν ελαφρώς καλύτερη απόδοση από αυτούς που δούλεψαν στο εργαστηριακό περιβάλλον χρησιμοποιώντας απλά ίντερνετ και εργαλεία αυτοματισμού γραφείου.