Show simple item record

dc.contributor.advisorΧατζηλάκος, Θανάσης
dc.contributor.authorΡέππα, Μαργαρίτα
dc.contributor.otherReppa, Margarita
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2013-06-28
dc.date.accessioned2013-06-28T07:49:29Z
dc.date.available2013-06-28T07:49:29Z
dc.date.copyright2013-05
dc.date.issued2013-06-28
dc.identifier.otherΠΛΗ/2013/00080el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1199
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της μεταπτυχιακής διατριβής είναι μέσα από τη μελέτη και αξιολόγηση υπαρχόντων αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών που εφαρμόζονται για τη διδασκαλία της επιστήμης των υπολογιστών, να δομηθεί ένα νέο πρωτότυπο πρόγραμμα σπουδών που θα είναι βασισμένο στην υπάρχουσα εμπειρία αλλά και θα ικανοποιεί συγκεκριμένους στόχους που θα τεθούν. Κύριος άξονας του προτεινόμενου προγράμματος σπουδών είναι η διαθεματικότητα, ενώ ιδιαίτερο βάρος δίνεται και στον ενισχυμένο ρόλο του εκπαιδευτικού μέσα σε αυτό. Στην προσπάθεια αυτή συντάχθηκε σαν υπόδειγμα ένα πρόγραμμα σπουδών που συνδυάζει τη διδασκαλία της επιστήμης των υπολογιστών με αυτή της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α' Γυμνασίου και περιλαμβάνει μία σειρά από εκπαιδευτικά σενάρια, σχέδια μαθημάτων καθώς και τα αντίστοιχα φύλλα εργασίας των μαθητών. Αξιολογήθηκαν τα οφέλη των εκπαιδευτικών σεναρίων, η στάση των εκπαιδευτικών και των μαθητών του προγράμματος και η προστιθέμενη αξία του Η/Υ στη διδασκαλία. Στόχος της έρευνας ήταν να διαπιστώσουμε αν τα σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα σπουδών της επιστήμης των υπολογιστών μπορούν να συμβάλλουν ουσιαστικά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα που απαιτούνται στη σύγχρονη κοινωνία. Ερευνήθηκε αντίστοιχο αναλυτικό πρόγραμμα εξωτερικού (ACM K-12 CS MODEL CURRICCULUM) και καταγράφηκαν οι δεξιότητες του 21ου αιώνα που προέκυψαν από αυτό. Εντοπίστηκαν παράγοντες επιτυχίας αλλά και αποτυχίας ενός τέτοιου προγράμματος σπουδών. Έγινε σύγκριση αυτού με εφαρμόσιμα αναλυτικά προγράμματα της επιστήμης των υπολογιστών (πρόγραμμα σπουδών forkids και ecdl core) που εφαρμόζονται στην Ελλάδα και διαπιστώθηκαν τα κοινά σημεία και οι διαφορές. Το ερώτημα που ανέκυψε ήταν αν τα εφαρμόσιμα αναλυτικά προγράμματα, όπως είναι ήδη σχεδιασμένα, παρέχουν τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις, ώστε οι δεξιότητες που απέκτησαν οι μαθητές/ τριες να τους προτρέπουν και να τους ωθούν στην άριστη, δόκιμη και συνετή χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) μέσα και έξω από τη τάξη. Στη προσπάθεια μας να απαντήσουμε στο ερώτημα αυτό εντοπίστηκαν προβλήματα επιτυχίας και προτάθηκαν τρόποι βελτίωσης τους.el_GR
dc.format.extentvii, 143 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΕπιστήμη των υπολογιστών -- Γυμνάσιοel_GR
dc.subjectComputer Science -- High Schoolel_GR
dc.titleΕπιστήμη των υπολογιστών στο γυμνάσιο και δεξιότητες του 21ου αιώνα: Σχεδίαση, και εφαρμογή και αξιολόγηση διαθεματικού μαθητοκεντρικού αναλυτικού προγράμματοςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe objective of this postgraduate survey is, through the study and evaluation of the existing model curriculum in Computer Science, to build a new original curriculum that will be based on the existing experience and will meet the specific targets which will be set. The main axis of the proposed curriculum is the interdisciplinary approach, while special attention is given to the enhanced role of the teacher. In this effort a model curriculum was written that combines the teaching of Computer Science with that of the Modern Greek Language of the 1st class of high school and includes a series of educational design research, lesson plans and students’ worksheets respectively. The benefits of these educational practices, the attitude of teachers and students of the program and the added value of PCs in teaching were evaluated. The aim of the research was to see if modern curricula of Computer Science can contribute substantially to the development of the 21st century skills needed in modern society. Foreign corresponding curriculum (ACM K-12 CS MODEL CURRICULUM) was investigated and the 21st century skills that resulted from it were recorded. Success factors and failures of such curriculum were identified. This was compared with applicable curricula of Computer Science (curriculum for kids and ecdl core) applied in Greece and similarities and differences were found. The question that arose was whether the applicable curricula, as it is well designed, provides the necessary knowledge, skills and attitudes so that the skills acquired by students can encourage and motivate them to an excellent and wisely use of Information and Communication Technologies in and out the classroom. In our attempt to answer this question, problems were detected and methods were suggested in order to improve them.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record