Μια τυπολογία της πολυπλοκότητας των αγοραστικών αποφάσεων και των σχέσεων με τους προμηθευτές ενός αγοραστικού κέντρου σε βιομηχανικές αγορές(Β2Β)
Abstract
Με την μελέτη μας αυτή προσπαθήσαμε να διερευνήσουμε τον τρόπο εμπορικής συμπεριφοράς ενός αγοραστικού κέντρου στην πολύπλοκη διαδικασία επιλογής ενός προμηθευτή. Προσπαθήσαμε να διερευνήσουμε την σύσταση και την συμπεριφορά των αγοραστικών κέντρων του συγκεκριμένου δείγματος, τις σχέσεις με τους προμηθευτές, τις διαδικασίες αξιολόγησης των προμηθευτών τους , τα κριτήρια αξιολόγησης, τους τρόπους επηρεασμού του αγοραστικού κέντρου και τις επιδράσεις μεταξύ αγοραστή και προμηθευτή.
Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι το αγοραστικό κέντρο ακόμα και στην τρέχουσα δύσκολη οικονομική συγκυρία ευνοεί τις μακροχρόνιες σχέσεις με έναν περιορισμένο αριθμό προμηθευτών. Οι σχέσεις αυτές είναι σχέσεις εμπιστοσύνης και όχι ανταγωνιστικές. Δηλαδή οι περισσότερες εταιρείες πέρα από την εμπορική συνεργασία πιστεύουν ότι οι μακροχρόνιες σχέσεις με τους προμηθευτές τους, συμβάλουν στην βιωσιμότητά της επιχείρησης και παράλληλα μπορούν να βελτιώσουν ακόμα και να επαυξήσουν την ανταγωνιστικότητα τους την κρίσιμη αυτή περίοδο.