Show simple item record

dc.contributor.advisorΖλατάνος, Δημήτριος
dc.contributor.authorΚαρβουνιάρη, Αλεξάνδρα
dc.contributor.authorΔιπλού, Αγγελική
dc.contributor.otherKarvouniari, Alexandra
dc.contributor.otherDiplou, Agkeliki
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2013-04-19
dc.date.accessioned2013-04-18T07:23:50Z
dc.date.available2013-04-18T07:23:50Z
dc.date.copyright2013-03
dc.date.issued2013-04-18
dc.identifier.otherΔΜΥ/2013/00134el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1172
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή. Η επαγγελματική ικανοποίηση του νοσηλευτικού προσωπικού συνδέεται δυναμικά με την παραγωγή και διάθεση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Η διερεύνηση των επιπέδων της οδηγεί στην τεκμηρίωση των αιτιών και στον εντοπισμό των προβλημάτων που προκύπτουν από την άσκηση του νοσηλευτικού επαγγέλματος. Η διαδικασία αυτή θεωρείται καθοριστική για την επιτυχή ανεύρεση των κατάλληλων λύσεων και παρεμβάσεων για τη βελτίωση της ικανοποίησης των νοσηλευτών. Σκοπός. Σκοπός της μεταπτυχιακής διατριβής είναι η διερεύνηση των παραγόντων που επιδρούν στην επαγγελματική ικανοποίηση των νοσηλευτών του 251 Γενικού Νοσοκομείου Αεροπορίας (251 ΓΝΑ) και του Γ.Ν. «Ασκληπιείο Βούλας», δύο νοσοκομείων με διαφορές ως προς τη λειτουργία και την οργάνωσή τους. Στόχος είναι η συσχέτιση των επιπέδων εργασιακής ικανοποίησης μεταξύ των δύο νοσοκομείων και η αναζήτηση των αιτιών διαφοροποίησης. Επιπλέον, ο προσδιορισμός των τρόπων παρακίνησης του νοσηλευτικού προσωπικού προκειμένου να ενισχυθεί η ικανοποίηση και να περιοριστεί η δυσαρέσκειά του. Μεθοδολογία. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού τύπου. Διανεμήθηκαν συνολικά 484 ερωτηματολόγια, ενώ το ποσοστό ανταπόκρισης ανήλθε στο 89,9%. Ο στατιστικός πληθυσμός περιλάμβανε την πλειοψηφία του νοσηλευτικού προσωπικού του 251 ΓΝΑ και του Γ.Ν. «Ασκληπιείο Βούλας» (435 άτομα). Η συλλογή των στοιχείων ολοκληρώθηκε εντός διμήνου (01/01/2012 – 29/02/2012). Η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων έγινε με το στατιστικό πακέτο SPSS-18 με χρήση παραγοντικής ανάλυσης. Αποτελέσματα. Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι η πλειονότητα του νοσηλευτικού προσωπικού είναι ικανοποιημένη από το επάγγελμα που ασκεί, σε ποσοστά 53,4% για το 251 ΓΝΑ και 45,1% για το Γ.Ν. «Ασκληπιείο Βούλας». Οι παράμετροι που επηρεάζουν περισσότερο το βαθμό ικανοποίησης είναι η συνεργασία των νοσηλευτών τόσο με τον άμεσο προϊστάμενό τους όσο και με τους άλλους επαγγελματίες υγείας. Το 39% του νοσηλευτικού προσωπικού του Γ.Ν. «Ασκληπιείο Βούλας» νιώθει δυσαρεστημένο. Ο βασικός παράγοντας δυσαρέσκειας είναι το ύψος των αποδοχών και ακολουθούν η μη αναγνώριση της προσφοράς, οι συνθήκες και ο φόρτος εργασίας. Το αντίστοιχο ποσοστό για το 251 ΓΝΑ είναι 14,6% με βασικούς παράγοντες 8 δυσαρέσκειας την υλική αναγνώριση των προσπαθειών και την προώθηση της προσωπικής εξέλιξης των εργαζομένων από τη διοίκηση. Συμπεράσματα. Η επαγγελματική ικανοποίηση αποτελεί πολυδιάστατη έννοια. Οι παράγοντες που συμβάλλουν στη δυσαρέσκεια στο χώρο εργασίας είναι πολλοί, ενώ η βελτίωση τους μπορεί να οδηγήσει σε πιο ικανοποιημένο προσωπικό, με άμεσο επακόλουθο την αποτελεσματικότερη απόδοση και την ποιοτικότερη παροχή υγειονομικών υπηρεσιών.el_GR
dc.format.extent137 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση εργαζομένωνel_GR
dc.subjectEmployees satisfactionel_GR
dc.titleΠαράμετροι που επηρεάζουν την εργασιακή ικανοποίηση των νοσηλευτών σε στρατιωτικό και πολιτικό νοσοκομείο των Αθηνών. Αναζήτηση αιτιών διαφοροποίησηςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractBackground. Nurses’ Job satisfaction is dynamically linked to the production and provision of health services. Investigation of job satisfaction levels leads to documentation of causes and identification of problems related to nursing profession. This procedure is considered critical to the successful finding of appropriate solutions and interventions in order to improve nurses’ satisfaction . Aim. The objective of this survey is to investigate the factors affecting job satisfaction of nurses working at 251 General Air Force Hospital and Voulas Regional General Hospital “Asklipiio”, two hospitals with functional and organizational differences. The aim is to correlate the levels of job satisfaction between these hospitals and search for causes of diversification. Furthermore, the identification of ways to motivate nursing staff as to enhance satisfaction and reduce dissatisfaction. Methods. The method used was the distribution of a structured, 28-item questionnaire with closed questions. A total of 484 questionnaires were handed out to nursing staff with a response rate of 89,9%. The sample of survey consisted of 435 nurses, the majority of nursing staff of the two above named hospitals. The data were collected within a two-month period (1/1/2012 - 29/2/2012). The statistical analysis was performed with the statistical package SPSS, v 18.0, using factor analysis. Results. Research findings indicate that most nurses are satisfied with their job, with rates of 53.4% for 251 General Air Force Hospital and 45.1% for Voulas Regional General Hospital “Asklipiio”. The factors that primarily affect the level of satisfaction are the collaboration of nurses both with their immediate supervisor and with other health professionals. A 39% of nursing staff of Voulas Regional General Hospital “Asklipiio” feels dissatisfied by their job: the main reason is their low salary, followed by non-recognition of the importance of their work, unsatisfactory working conditions and excessive workload. The respective percentage for 251 General Air Force Hospital is 14.6%, with the key factors for dissatisfaction being the lack of material recognition of efforts and limited promotion of personal development by the Management. Conclusions. Job satisfaction is a multidimensional concept. There are many factors that contribute to dissatisfaction in the work place. Their improvement can lead to more satisfied staff, which would promote more effective performance and higher quality in the provision of health services.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record