dc.description.abstract | Το θέμα της διατριβής αυτής έχει σκοπό να εξετάσει με πιο τρόπο γίνεται η αξιολόγηση των εργαζομένων τόσο στην θεωρία όσο και στην πράξη. Συμβατικά ο ρόλος του τμήματος του Ανθρώπινου Δυναμικού (ΔΑΔ) σε μια επιχείρηση ήταν να εξυπηρετήσει τις εκτελεστικές ημερήσιες εργασίες καλά, αλλά αυτή η πρακτική έχει θεωρηθεί ως εμπόδιο για ένα μεγάλο μέρος του υπόλοιπου της επιχείρησης. Ενώ κάποιοι υποστηρίζουν ότι οι διοικητικές λειτουργίες του τμήματος πρέπει να παραμείνουν όπως είναι, ένα μεγάλο μέρος της λειτουργίας της Διοίκησης του Προσωπικού μετασχηματίζεται. Ωστόσο, ως κύριο ρόλο του τμήματος Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού, οι διευθυντές μιας επιχείρησης θεωρούν ότι είναι και η στρατηγική ανάπτυξη μιας επιχείρησης.
Αυτό ακριβώς έρχεται να επιβεβαιώσει η σημερινή οικονομική κρίση. Χωρίς το σωστό ανθρώπινο δυναμικό μια εταιρία ή ένας οργανισμός από την κορυφή μπορεί να φτάσει στον πάτο και το αντίθετο. Με το σωστό προσωπικό μια επιχείρηση μπορεί να καταφέρει αρκετά αλλά και να επιβιώσει. Γι’ αυτό και η σωστή αντιμετώπιση του προσωπικού μιας επιχείρηση αλλά και η αξιολόγηση του είναι αναγκαία.
Στην συγκεκριμένη εργασία, αρχικά αναπτύσσονται οι ορισμοί και οι λειτουργίες Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού καθώς αναλύεται σε βάθος η εκπαίδευση και η ανάπτυξη του προσωπικού αλλά κυρίως και με πιο τρόπο γίνεται η αξιολόγηση του. Εξετάζουμε την σημαντικότητα του ανθρώπινου παράγοντα και αν πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα «θέλω» του για την ευημερία και την ανάπτυξη της εν λόγω επιχείρησης, σύμφωνα με τις θεωρίες της υποκίνησης των εργαζομένων .
Στην πορεία στο τρίτο κεφάλαιο, παρουσιάζουμε την προβληματική στην οποία στηρίχθηκε η εργασία μας κατά την διεξαγωγή της ποιοτικής μας έρευνας. Αναπτύσσουμε και αναλύουμε έννοιες όπως η «επιτήρηση», η «αξιολόγηση», οι οποίες αφορούν τους ίδιους τους εργαζόμενους λόγω του ότι μας ενδιαφέρει πως οι ίδιοι βλέπουν την αξιολόγηση τους στον χώρο τον οποίο εργάζονται.
Ο τρόπος με τον οποίο έγινε η συλλογή των πληροφοριών για την αξιολόγηση των εργαζομένων, καθώς και η καταγραφή των απόψεων τους έγινε μέσα από την τεχνική της συνέντευξης και πιο συγκεκριμένα την ημί- δομημένη συνέντευξη.
Η μελέτη αυτή ολοκληρώνεται με την παρουσίαση και την ανάλυση που προκύπτει από την επιτόπια έρευνα και έρχεται να ολοκληρώσει σε βάθος το προβληματισμό στον οποίο αναφερθήκαμε πιο πάνω.
Διαπιστώνεται ότι η θεωρία διαφέρει αρκετά από την πράξη όσον αφορά την αξιολόγηση του προσωπικού παρόλο που η αξιολόγηση των εργαζομένων αφορά έμμεσα το τμήμα της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού.
Σύμφωνα με την έρευνα μας το τμήμα Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού, θα πρέπει να είναι στελεχωμένο από ένα σωστά καταρτισμένο προσωπικό και η συμβουλευτική και η καθοδήγηση να είναι από τις κύριες αρμοδιότητες του τμήματος αυτού. | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The purpose of this project is to investigate, both in theory and in practice, the way in which the employees are evaluated. Primarily the role of the Human Resource department in a business was to serve the daily executive work well. However, this role has been considered as an obstacle to a great part to the rest of the business. While some argue that the administrative functions of the department have to remain as they are, a large part of the function of human resources management has been transformed. In addition, the directors of the companies believe that the major role of the department of Human Resource Management is the strategic development of a business.
As a fact, this justifies the current economic crisis. Without the right human resource, a top company or an organisation may reach the bottom, and vice versa. On the contrary, with the right personnel a company can survive and also succeed. Hence the correct treatment of the employees of a company and their evaluation is needful.
First of all, in this project, the definitions and the functions of the Human Resource are developed and secondly the training and the development of the personnel are analysed in depth and mostly the ways in which their evaluation is conducted. We examine the importance of the human factor and whether what an employee wants must be taken into account for the progress and prosperity of a business, according to the theories of the workers’ motivation .
To continue with, at the third chapter we will present the issues that triggered this present study during the conducting of our qualitative research. Concepts such as “supervision” and “assessment” that involve the employees themselves will be analyzed, because we are interested in how they see their evaluation in the area they work.
Furthermore, to gather all the necessary information to evaluate the employees, as well as to record their views, we used the method of the interview and more specifically the semi-structured interview.
This study concludes with the presentation and analysis of the results of this detailed research and with the in-depth investigation of the issues mentioned above.
Therefore we are led to the conclusion that the theory is remarkably different from the action, as far as the assessment of the personnel is concerned, although the assessment of the employees is indirectly connected to the department of the Human Resource Management.
According to our research the Human Resource Management Department has to be consisted of a well-organizes personnel and their consultative capacity and guidance must be their major responsibilities. | el_GR |