Ανάλυση, σχεδίαση και υλοποίηση προσωποποιημένων πυλών για εκπαιδευτικά ιδρύματα: Εφαρμογή ΤΕΙ Κρήτης
Abstract
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει ως σκοπό να αναλύσει, να σχεδιάσει και να υλοποιήσει
μια διαδικτυακή πύλη (portal) που ενσωματώνει προσωποποιημένες διαδικτυακές υπηρεσίες
εκπαιδευτικού περιβάλλοντος με πιστοποίηση. Το σύνολο των υποσυστημάτων που
αναπτύχθηκαν βασίστηκαν σε λογισμικό ανοικτού κώδικα και σε τεχνολογίες και πρότυπα
διαλειτουργικότητας (portlets, web services), ώστε να είναι διαθέσιμα και να μπορούν να
λειτουργήσουν με το δυνατόν λιγότερους τεχνολογικούς περιορισμούς. Πιο συγκεκριμένα, στη
διατριβή αυτή εκπονήθηκαν τα ακόλουθα:
• Ανάλυση απαιτήσεων/σύνταξη προδιαγραφών του συστήματος μετά από καταγραφή
της παρούσας κατάστασης στο ΤΕΙ Κρήτης με προσδιορισμό κατηγοριών χρηστών και
κατάλογου προσφερόμενων υπηρεσιών ανά κατηγορία χρηστών.
• Σχεδιασμός του συστήματος, και επιλογή των εργαλείων ανάπτυξης. Υποστηρίχθηκαν
και εφαρμόστηκαν διεθνώς αναγνωρισμένοι κανόνες προτύπων και μελετήθηκε η
πολυκαναλική διάθεση των προσφερόμενων υπηρεσιών σε φορητές συσκευές.
• Υλοποίηση της πύλης, με την δημιουργία του μηχανισμού πρόσβασης των χρηστών και
των διαδικασιών ενσωμάτωσης-ενοποίησης των διαφορετικών εφαρμογών που θα
χρησιμοποιηθούν, κυρίως ως προς τον τρόπο επικοινωνίας τους με το κοινό περιβάλλον
πρόσβασης κι εκτέλεσης που θα προσφέρει το portal.
• Αξιολόγηση της πύλης από τους ίδιους τους χρήστες της και έλεγχος σε ποιό βαθμό είναι
συμβατή με διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα σχεδίασης ιστοχώρων.
Η δημιουργία μιας εξατομικευμένης πύλης απλοποιεί την αναζήτηση της επιθυμητής
πληροφορίας. Η συγκέντρωση και ομαδοποίηση των υπηρεσιών ανάλογα το ρόλο του χρήστη,
βοηθά στην αποτελεσματικότερη πρόσβαση και την άμεση ενημέρωση των χρηστών για
διαθεσιμότητα νέων υπηρεσιών στο μέλλον.