Show simple item record

dc.contributor.advisorΑποστολάκης, Εμμανουήλ
dc.contributor.authorΓιαννοπούλου, Νίκη
dc.contributor.otherGiannopoulou, Niki
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2013-01-30
dc.date.accessioned2013-01-30T08:33:39Z
dc.date.available2013-01-30T08:33:39Z
dc.date.copyright2012-12
dc.date.issued2013-01-30
dc.identifier.otherΕΠΑ/2012/00025el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1139
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΤα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν το νέο, ραγδαία ανερχόμενο φαινόμενο της εποχής μας. Από αυτά, τo facebook ξεπέρασε το 1,01 δισ. χρήστες τον Οκτώβριο του 2012 (Imerisia, 2012∙ Tvxsteam, 2012). Ο συνολικός αριθμός των χρηστών facebook στην Ελλάδα φθάνει τα 3,7 εκ. (Clip News, 2011), και στην Κύπρο το 69% του πληθυσμού έχει λογαριασμό στο facebook (Pingdom, 2011). Το φαινόμενο αυτό δεν άφησε ανεπηρέαστο το πιο ενεργό μέρος της κοινωνίας ως προς την χρήση του Internet και των κοινωνικών δικτύων, τους φοιτητές. Η ακαδημαϊκή κοινότητα αγκάλιασε τα νέα κοινωνικά μέσα αξιοποιώντας τα σε εφαρμογές επικοινωνίας αλλά και συνεργασίας, ενώ το facebook είναι μακράν το δημοφιλέστερο από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Η παρούσα διπλωματική εργασία ερευνά αυτό το φαινόμενο στα πλαίσια της προσφοράς των κοινωνικών δικτύων στην ακαδημαϊκή ζωή γενικότερα και ιδιαίτερα επικεντρώνεται στην επίδραση του facebook στην κοινωνική και ακαδημαϊκή ζωή των φοιτητών. Η έρευνα μας σκοπεύει στη συνολική αποτίμηση των δυνατοτήτων του facebook στη Τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσα από τη διεθνή βιβλιογραφία και τις εμπειρικές μελέτες από όλη σχεδόν την υφήλιο. Η έρευνα αυτή είναι ένα καταστάλαγμα συμπερασμάτων από την βιβλιογραφική επισκόπηση του θέματος μέσα από θεωρητικά άρθρα, άρθρα σε συνέδρια, εμπειρικές μελέτες, ηλεκτρονικά περιοδικά, πολυμεσικό υλικό του YouTube. Επιπλέον, έγινε συμπληρωματική εμπειρική μελέτη που περιελάμβανε δείγμα από έλληνες και κύπριους φοιτητές, με σκοπό την καταγραφή των απόψεων αλλά και τη χρήση του συγκεκριμένου κοινωνικού δικτύου από τις δύο αυτές φοιτητικές κοινότητες, προκειμένου να εμπλουτίσουμε με τα πορίσματα μας την περιορισμένη σε αυτό το πεδίο βιβλιογραφική έρευνα στον ελλαδικό και κυπριακό χώρο. Με την ολοκλήρωση της βιβλιογραφικής και εμπειρικής μας έρευνας, οδηγηθήκαμε σε κοινά αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα, οι φοιτητές που έχουν λογαριασμό στο facebook επικοινωνούν καθημερινά μέσα από αυτό, συνάπτουν νέες φιλίες στο χώρο του Πανεπιστημίου αλλά και διατηρούν ζωντανές τις παλιές τους φιλίες και τη σχέση τους με την οικογένεια. Το χρησιμοποιούν επίσης για να συνεργάζονται για τα μαθήματά τους σαν μέσο περισσότερο άτυπης εκπαίδευσης. Το facebook είναι λιγότερο αποδεκτό από τους φοιτητές σαν εργαλείο τυπικής μάθησης αλλά και σαν μέσο για την επικοινωνία με τους καθηγητές και 4 το διοικητικό προσωπικό της Σχολής. Από την άλλη, τα Πανεπιστήμια ενδιαφέρονται για το νέο αυτό είδος επικοινωνίας θεωρώντας το ως ένα γρήγορο, οικονομικό και δημοφιλή τρόπο για τις επαφές με τους φοιτητές τους. Τέλος, πρέπει να τονιστεί ιδιαίτερα η προσφορά των κοινωνικών δικτύων και δη του facebook στην ανάπτυξη και διατήρηση του κοινωνικού κεφαλαίου στην ακαδημαϊκή κοινότητα. Η διπλωματική μας εργασία μπορεί να αποτελέσει έναν οδηγό βιβλιογραφίας στο θέμα αυτό και να δώσει ιδέες για περαιτέρω έρευνες.el_GR
dc.format.extent129 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΜέσα Κοινωνικής Δικτύωσηςel_GR
dc.subjectSocial networksel_GR
dc.subjectΚοινωνικά δίκτυαel_GR
dc.subjectΜέσα Κοινωνικής Δικτύωσης -- Εκπαίδευση
dc.subjectSocial media -- Education
dc.subjectSocial media
dc.titleΗ αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διεθνώς-Η περίπτωση του Facebookel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractSocial networks are the new, rapidly emerging phenomenon of our time. Of these, Facebook is expected to exceed 1 billion users by the October of 2012 (Imerisia, 2012; Tvxsteam, 2012). The total number of Facebook users in Greece reaches 3.7 million, according to research firm Social media monitoring (2011), and in Cyprus 69% of the population has an account on Facebook, according to a survey by Pingdom (2011). This phenomenon did not leave uninfluenced the most active part of society as the use of the Internet and the social networks are concerned, the students. The academic community embraced the new social media utilizing them in applications such as communication and cooperation, as seen in international literature, while Facebook has become the most popular among the social networks. This thesis explores this phenomenon in the context of social networks and academic life in general, and focuses particularly on the influence of Facebook on the social and academic lives of students. Our research aims to assess the overall potential of Facebook in Higher Education, based on the international literature and various empirical studies from around the world. This research draws conclusions on this issue from a literature point of view, by thoroughly examining theoretical articles, articles for conferences, empirical studies, electronic journals, and multimedia archives of YouTube. Moreover, an empirical study performed by us included a sample of Greek and Cypriot students, in order to record their views on the use of this social network by the two student communities, and in order to enrich the Greek and Cypriot literature which is currently very limited. Upon completion of our literature and empirical research, we were led to some interesting findings. More specifically, students who have accounts on Facebook communicate daily through it, conduct new friendships on campus and keep alive their old friendships and relationship with their family. It is also used to do cooperative work for their courses, as a more informal means of education. Facebook is less acceptable by students as a tool for formal learning but also as a means of communication with teachers and administrative staff of the University. On the other hand, universities are interested in this new kind of communication considering it as a quick, economical and popular way for interacting with their students. 6 Finally, the contribution of social networks and in particular Facebook in the development and maintenance of a social web in the academic community cannot be overstressed. This thesis can provide a guide to the literature related to this issue, and give ideas for further research.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record