Οργανωσιακή κουλτούρα, βαθμός ασάφειας και σύγκρουσης ρόλων και επαγγελματική ικανοποίηση στους επαγγελματίες υγείας, του Γενικού Νοσοκομείου Πάφου
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2012-11-29Συγγραφέας
Χαραλάμπους, Δώρα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η καταγραφή της οργανωσιακής κουλτούρας που διέπει το Γενικό Νοσοκομείο της Πάφου, η μέτρηση του βαθμού της ασάφειας και της σύγκρουσης ρόλων των επαγγελματιών υγείας σε αυτό καθώς επίσης και η αποτύπωση της επαγγελματικής τους ικανοποίησης.
Μέθοδος: Το συνολικό πληθυσμό της μελέτης αποτέλεσαν 47 ιατροί, 187 νοσηλευτές και 42 άλλοι επαγγελματίες υγείας που εργάζονται στο Γ.Ν. Πάφου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον Ιανουάριο του 2012 έως το Φεβρουάριο του 2012, με ποσοστό ανταπόκρισης 77,7%. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε περιείχε κλίμακες ασάφειας και σύγκρουσης ρόλων των Rizzo και συν, κλίμακες οργανωσιακής κουλτούρας των O’Reilly και Chatman (Organizational Culture Profile) και κλίμακες επαγγελματικής ικανοποίησης.
Για τη στατιστική ανάλυση και επεξεργασία των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα SPSS. Για ανεξάρτητες μεταβλητές με δύο μεταβλητές έγινε έλεγχος με το Κριτήριο t. Για περισσότερες από δύο υποκατηγορίες έγινε έλεγχος με τη χρήση της Ανάλυσης Διασποράς.
Αποτελέσματα: Οι συμμετέχοντες παρουσιάζουν ψηλά επίπεδα σαφήνειας των επαγγελματικών τους ρόλων με συνολικό μέσο όρο 4,04, (σε κλίμακα 1-5) και μέτριο βαθμό σύγκρουσης ρόλων με μέσο όρο 3,13.
Σχετικά με την οργανωσιακή κουλτούρα η έρευνα έδειξε ότι οι προσδοκίες απέχουν της αντίληψης, με επικρατέστερη κουλτούρα την «έμφαση στην ανταμοιβή» με μέσο όρο 2,83± 0,92, ακολουθούμενη από τη «σταθερότητα» με μέσο όρο 2,60±0,83 (σε κλίμακα 1-5).
Η επαγγελματική ικανοποίηση βρίσκεται σε αρκετά καλά επίπεδα με μέσο όρο 2,49±0,94 (σε κλίμακα 1-5).
Συμπεράσματα: Η διερεύνηση της οργανωσιακής κουλτούρας, του βαθμού ασάφειας και σύγκρουσης ρόλων και του βαθμού επαγγελματικής ικανοποίησης που βιώνουν οι επαγγελματίες υγείας στο Γ.Ν. Πάφου αποτελεί τη βάση για λήψη διοικητικών καινοτομιών που θα επιφέρουν βελτίωση της οργάνωσης και λειτουργίας του νοσοκομείου, της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών του αλλά και την ευημερίας του οργανισμού, ο οποίος αποτελεί μέρος του πολυαναμενόμενου Γενικού Σχεδίου Υγείας.