dc.contributor.advisor | Μιχαήλ, Λοΐζος | |
dc.contributor.author | Σταύρου, Δήμητρα | |
dc.contributor.other | Stavrou, Demetra | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2012-10-29 | |
dc.date.accessioned | 2012-10-29T15:15:00Z | |
dc.date.available | 2012-10-29T15:15:00Z | |
dc.date.copyright | 2012-08 | |
dc.date.issued | 2012-10-29 | |
dc.identifier.other | ΠΛΗ/2012/00041 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/1034 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή μοντελοποιείται o μηχανισμός ηλεκτρονικών δημοπρασιών του Τμήματος Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ) στην Κύπρο για τη διάθεση των αριθμών εγγραφής οχημάτων στο κοινό. Στο μηχανισμό δημοπρασιών ΤΟΜ διεξάγονται ταυτόχρονα 996 παράλληλες περιορισμένης διάρκειας ανοικτού - τύπου δημοπρασίες ενός αντικειμένου στις οποίες ο κάθε πλειοδότης μπορεί να κερδίσει τελικά μόνο ένα αριθμό εγγραφής. Η μοντελοποίηση του μηχανισμού ΤΟΜ γίνεται με τη βοήθεια μιας εξειδικευμένης τυπικής γλώσσας. To πρόγραμμα εκτέλεσης που συνοδεύει τη γλώσσα χρησιμοποιείται για να τρέξουν προσομοιώσεις του μηχανισμού και να εντοπιστούν αδυναμίες στους κανόνες του που επιτρέπουν στους πλειοδότες την επιλογή ανεπιθύμητων στρατηγικών.
Έπειτα από μελέτη των δημοπρασιών μέσα στα ευρύτερα πλαίσια της θεωρίας της Σχεδίασης Μηχανισμών, προτείνεται και μοντελοποιείται ένας νέος άμεσος μηχανισμός ηλεκτρονικών δημοπρασιών με σκοπό να λύσει τα προβλήματα του υπάρχοντος μηχανισμού ΤΟΜ. Ο νέος μηχανισμός είναι βασισμένος στην αρχή της αποκάλυψης. Κάθε πλειοδότης υποβάλλει μια φορά τις προσωπικές τους προτιμήσεις για τους αριθμούς εγγραφής οχημάτων σε σειρά προτεραιότητας. Ο νέος μηχανισμός κάνει την ανάθεση των αντικειμένων στους πλειοδότες μετά από προσομοίωση ενός δεύτερου εσωτερικού έμμεσου μηχανισμού δημοπρασιών ανοικτού τύπου με κυλιόμενο χρόνο λήξης στον οποίο συμμετέχουν εσωτερικοί proxy πράκτορες εκπροσωπώντας τους πλειοδότες και επιλέγοντας επιθυμητές στρατηγικές.
Πράκτορες λογισμικού υλοποιημένοι στη Prolog δρουν σαν πλειοδότες μέσα στους δύο μηχανισμούς. Μέσα από πειραματική μελέτη και προσομοιώσεις των δύο μηχανισμών, με συγκεκριμένα σύνολα πλειοδοτών να συμμετέχουν και έπειτα από καταγραφή των ενεργειών των πλειοδοτών συγκρίνεται το κέρδος και το κοινωνικό όφελος που αποφέρει ο κάθε μηχανισμός. Παρατηρείται ότι η ανάθεση που κάνει ο άμεσος μηχανισμός προσδίδει κέρδος αυξημένο σημαντικά για τα περισσότερα σύνολα πλειοδοτών. Επίσης παρατηρείται για κάποια σύνολα ταυτόχρονη αύξηση και του κοινωνικού οφέλους. Στις περιπτώσεις που το τελευταίο παρουσιάζει μείωση, παρατηρείται ισορροπημένη κατανομή του στο σύνολο των πλειοδοτών.
Επιπρόσθετα, εξετάζεται η δυνατότητα του εσωτερικού μηχανισμού ανάθεσης να δώσει βέλτιστη λύση στο πρόβλημα μεγιστοποίησης του οικονομικού κέρδους ή και του κοινωνικού οφέλους. Τέλος, η γλώσσα μοντελοποίησης και ο προσομοιωτής κρίνονται επαρκή, κατάλληλα και εξαιρετικά χρήσιμα εργαλεία για την περιγραφή πολύπλοκων οικονομικών περιβαλλόντων με πολλαπλούς πράκτορες. | el_GR |
dc.format.extent | vii, 143 σ. εικ., πιν. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.subject | Δημοπρασίες | el_GR |
dc.subject | Μηχανισμός Ηλετρονικών δημοπρασιών (ΤΟΜ) | el_GR |
dc.title | Μοντελοποίηση και συγκριτική μελέτη μηχανισμών ηλεκτρονικών δημοπρασιών για διάθεση αριθμών εγγραφής οχημάτων | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This master thesis models the online auction mechanism used by Road Transport Department (RTD) in Cyprus to sell vehicle registration numbers to the public. The RTD mechanism holds 996 parallel time-limited single–item open auctions in which every participant can finally win only a single item. The RTD auction mechanism is described using a formal scripting language. A monitoring system, coupled with the language, is used to run simulations of the mechanism. Through simulations, problems are identified in the RTD auction mechanism allowing bidders to choose undesirable strategies.
After studying auctions in the broader framework provided by Mechanism Design Theory, a new auction mechanism is proposed and described in order to solve the problems of the existing RTD auction mechanism. The idea of the new direct mechanism is based on the revelation principle. Every bidder submits its preferences once for all the vehicle registration numbers in an ordered list. The new mechanism, in order to allocate numbers to bidders, runs the simulation of an internal indirect mechanism with rolling closing time, in which internal proxy agents represent the external bidders choosing desirable strategies.
Also, software agents are implemented to act as bidders in both domains. A series of experiments are conducted through running simulations of the two auction mechanisms and particular bidder sets participating. Bidders’ actions are recorded and revenue and social welfare are then compared for the two mechanisms. For the most bidder sets the new mechanism allocation is observed to significantly increase revenue. For some bidder sets, new mechanism allocation increases social welfare also. In some other cases, new mechanism leads to lower social welfare. However, in the latter cases, a balanced distribution of social welfare across bidders is observed.
Furthermore, the internal allocation mechanism’s capability to provide an optimal solution to the problem of revenue or social welfare maximization is examined. Finally, the formal language and the simulator are evaluated to be adequate, efficient and useful tools for modeling complex multi-agent economic environments. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |