Options
Εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στην εκπαίδευση και μελέτη περίπτωσης στα ελληνικά σχολεία
Author(s)
Λαμπρινούδη, Καλλιόπη Ειρήνη
Date Issued
2025-05
Abstract
Η εν λόγω μεταπτυχιακή διατριβή εξετάζει την εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στην εκπαίδευση. Η ΔΟΠ επικεντρώνεται στη συνεχή βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, στην ικανοποίηση των μαθητών, στην ανάπτυξη της συμμετοχής και συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, διοικητικό προσωπικό). Στόχος της εργασίας είναι ο εντοπισμός των τρόπων ενσωμάτωσης της ΔΟΠ στις ελληνικές σχολικές κοινότητες και της συμβολής της στην αναβάθμιση της εκπαιδευτικής ποιότητας.
Αρχικά παρουσιάζεται η έννοια της ΔΟΠ, η ιστορική της εξέλιξη και αναλύονται οι θεμελιώδεις αρχές της με την εφαρμογή της στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Εξετάζονται εργαλεία εφαρμογής, όπως ο στρατηγικός σχεδιασμός, η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, η ανατροφοδότηση καθώς και τα οφέλη και οι προκλήσεις από την ένταξη της στο σχολικό περιβάλλον. Επιπλέον παρουσιάζεται το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης (ΚΠΑ) ως βασικό εργαλείο για την ενίσχυση της ΔΟΠ, προωθώντας την αυτοαξιολόγηση, την ενεργό συμμετοχή και την στρατηγική βελτίωση.
Μέσα από τη συγκριτική ανάλυση, η διατριβή εξετάζει επιτυχημένες διεθνείς πρακτικές σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία και ευρωπαϊκές χώρες, προτείνοντας προσαρμογές για την Ελλάδα. Τέλος η διατριβή διερευνά τη μελλοντική αξιοποίηση της ΔΟΠ σε σχέση με τη βιωσιμότητα, τη ψυχική υγεία και τις τεχνολογικές καινοτομίες τονίζοντας τη δυνατότητα της ΔΟΠ να προάγει την ποιότητα και την καινοτομία στην εκπαίδευση.
Η μεταπτυχιακή διατριβή καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η ΔΟΠ μπορεί να αποτελέσει καταλύτη για την ποιοτική εξέλιξη και αναβάθμιση του ποιοτικού συστήματος, απαιτώντας συνεργασία, επαρκή χρηματοδότηση και δέσμευση όλων των εμπλεκόμενων μελών.
Αρχικά παρουσιάζεται η έννοια της ΔΟΠ, η ιστορική της εξέλιξη και αναλύονται οι θεμελιώδεις αρχές της με την εφαρμογή της στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Εξετάζονται εργαλεία εφαρμογής, όπως ο στρατηγικός σχεδιασμός, η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, η ανατροφοδότηση καθώς και τα οφέλη και οι προκλήσεις από την ένταξη της στο σχολικό περιβάλλον. Επιπλέον παρουσιάζεται το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης (ΚΠΑ) ως βασικό εργαλείο για την ενίσχυση της ΔΟΠ, προωθώντας την αυτοαξιολόγηση, την ενεργό συμμετοχή και την στρατηγική βελτίωση.
Μέσα από τη συγκριτική ανάλυση, η διατριβή εξετάζει επιτυχημένες διεθνείς πρακτικές σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία και ευρωπαϊκές χώρες, προτείνοντας προσαρμογές για την Ελλάδα. Τέλος η διατριβή διερευνά τη μελλοντική αξιοποίηση της ΔΟΠ σε σχέση με τη βιωσιμότητα, τη ψυχική υγεία και τις τεχνολογικές καινοτομίες τονίζοντας τη δυνατότητα της ΔΟΠ να προάγει την ποιότητα και την καινοτομία στην εκπαίδευση.
Η μεταπτυχιακή διατριβή καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η ΔΟΠ μπορεί να αποτελέσει καταλύτη για την ποιοτική εξέλιξη και αναβάθμιση του ποιοτικού συστήματος, απαιτώντας συνεργασία, επαρκή χρηματοδότηση και δέσμευση όλων των εμπλεκόμενων μελών.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου / Open University of Cyprus
Format
56 σ., ; 30 εκ.
File(s)
Loading...
Name
ΔΤΠ-2025-00317.pdf
Size
709.31 KB
Format
Adobe PDF
Checksum
(MD5):a0a6d85ed65e020b596f4c3e13e31328