Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Κοινωνικά Πληροφοριακά Συστήματα (ΕΛΛ) / Social Information Systems (in Greek)
  6. Διαδραστική πολυμεσική εφαρμογή για τη βελτίωση δεξιοτήτων θεωρίας του νού σε παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές
 
  • Details
Options

Διαδραστική πολυμεσική εφαρμογή για τη βελτίωση δεξιοτήτων θεωρίας του νού σε παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές

Author(s)
Θεοδωρόπουλος, Δημήτριος
Date Issued
2018-12
Faculty
Σχολή Θετικών και Εφαρμοσμένων Επιστημών / Faculty of Pure and Applied Sciences 
Abstract
Άτομα με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ) εμφανίζουν σημαντικές διαταραχές στις κοινωνικές δεξιότητες και στη Θεωρία του Νου (ΘτΝ). Με τη ΘτΝ μπορούμε να αντιληφθούμε το πλήρες φάσμα των νοητικών καταστάσεων (πεποιθήσεις, επιθυμίες, προθέσεις, φαντασία, συναισθήματα κ.τ.λ.) που προκαλούν δράση στον άνθρωπο. Τα άτομα με έλλειψη στη ΘτΝ δεν μπορούν να συσχετίσουν το περιεχόμενο των σκέψεων τους με αυτό των υπολοίπων. Η θεραπεία στο πρόβλημα αυτό είναι η παρέμβαση (συνεδρίες) των ατόμων αυτών από ειδικούς επιστήμονες για την εκμάθηση αυτών των δεξιοτήτων στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό.

Η έλλειψη ολοκληρωμένων εργαλείων για την υποστήριξη αυτής της εκπαιδευτικής διαδικασίας ήταν το κίνητρο αυτής της μεταπτυχιακής διατριβής. Στη διατριβή αυτή αναλύεται, σχεδιάζεται και υλοποιείται η εφαρμογή (ΤoΜ, Theory of Mind) η οποία υποστηρίζει την προσπάθεια των ειδικών για τη βελτίωση δεξιοτήτων ΘτΝ σε παιδιά με αυτισμό με στόχο μία ευχάριστη μάθηση με παιγνιώδη τρόπο, εξατομικευμένη στις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε παιδιού αλλά και των εκπαιδευτών του.

Η ανάλυση και η σχεδίαση βασίστηκε σε πραγματικές απαιτήσεις σε συνεργασία με εξειδικευμένους επιστήμονες από το Κέντρο Ανάπτυξης Παιδιού και Εφήβου (ΚεΑΠΕ) στην Πάτρα. Η πλατφόρμα που κρίθηκε καταλληλότερη για να στηθεί η εφαρμογή σύμφωνα με τις απαιτήσεις ήταν το Moodle. Η ανάπτυξη της εφαρμογής έγινε με βάση το ανθρωποκεντρικό μοντέλο ανάπτυξης λογισμικού. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν διαμορφωτικές αξιολογήσεις σε πρωτότυπα από τους τελικούς χρήστες (ειδικοί επιστήμονες), και τέλος εφαρμόστηκε μια δοκιμαστική παρέμβαση από τους ειδικούς όπου αξιολόγησαν την εφαρμογή ToM. Τα συμπεράσματα που βγήκαν ήταν πως είναι ένα χρήσιμο εργαλείο το οποίo μπορεί να βοηθήσει την εκπαιδευτική διαδικασία. Απαιτούνται βελτιώσεις και ποσοτική έρευνα για το κατά πόσο επιδρά η εφαρμογή στη φυσική παρέμβαση στα παιδιά με ΔΑΔ για βελτίωση των δεξιοτήτων ΘτΝ.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
vii, 189 σ. 30 εκ.
Subjects

Theory of mind

Autism spectrum disor...

Διαταραχή αυτιστικού ...

Gamification in Educa...

Παιχνιδοποίηση στην ε...

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΚΠΣ-2018-00027.pdf

Size

9.25 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):56b4cfa096fe4fa5f58b3588f36fd2a3

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly