Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση (ΕΛΛ) / Continuing Education and Lifelong Learning (in Greek)
  6. Πιστοποίηση επαγγελματικής επάρκειας εκπαιδευτών και διασφάλιση της ποιότητας των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Απόψεις εκπαιδευτών πάνω στις διαδικασίες της πιστοποίησης της εκπαιδευτικής επάρκειας στην Ελλάδα
 
  • Details
Options

Πιστοποίηση επαγγελματικής επάρκειας εκπαιδευτών και διασφάλιση της ποιότητας των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Απόψεις εκπαιδευτών πάνω στις διαδικασίες της πιστοποίησης της εκπαιδευτικής επάρκειας στην Ελλάδα

Author(s)
Πλατάκη, Ειρήνη
Date Issued
2018-06
Faculty
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών / Faculty of Humanities and Social Sciences 
Abstract
Οι υψηλές προδιαγραφές που οφείλει να έχει ο σύγχρονος εκπαιδευτής ενηλίκων για να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στο σύγχρονο ρόλο του γέννησε την ανάγκη για την εξασφάλιση της καταλληλότητας και της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτών ενηλίκων μέσα από θεσμοθετημένες διαδικασίες. Έτσι η πιστοποίηση της εκπαιδευτικής επάρκειας καθώς και η οργάνωση της διαδικασίας πιστοποίησης των προσόντων τους αναδεικνύονται σε μείζονα θέματα, αφού μέσω της πιστοποίησης επιχειρείται η ποιοτική αξιολόγηση των προσόντων του εκπαιδευτή ενηλίκων συμβάλλοντας εμμέσως στην αναγνώριση του επαγγελματισμού του.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει εάν διασφαλίζεται η ποιότητα των αποτελεσμάτων μέσα από το νέο σύστημα πιστοποίησης επαγγελματικής επάρκειας των εκπαιδευτών ενηλίκων που ακολουθεί η Ελλάδα για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων των εκπαιδευτών. Απώτερος στόχος της είναι να γίνει μια αξιολογική προσέγγιση των πρακτικών πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας, προκειμένου να εντοπιστούν πιθανές λειτουργικές ανεπάρκειες και να προταθούν τρόποι επίλυσης πιθανών προβλημάτων συμβάλλοντας έτσι στη δημόσια επιστημονική και ορθολογικά τεκμηριωμένη τεχνοκρατική συζήτηση. Η μέθοδος που επιλέχτηκε είναι η ποιοτική προσέγγιση, το εργαλείο συλλογής των δεδομένων είναι η συνέντευξη ενώ η ανάλυση των αποτελεσμάτων είναι περιγραφική ερμηνευτική. Επίσης χρησιμοποιήθηκε σκόπιμη δειγματοληψία, το δείγμα της έρευνας βασίζεται σε οκτώ εκπαιδευτές που έχουν συμμετάσχει επιτυχώς στη διαδικασία της πιστοποίησης της εκπαιδευτικής τους επάρκειας. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι η διαδικασία δεν διασφαλίζει την αξιοπιστία των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Όσον αφορά το θεωρητικό τμήμα της πιστοποίησης η ποιότητα του εγχειριδίου με βάση το οποίο αξιολογούνται οι εκπαιδευτές είναι χαμηλή ενώ το σύστημα αξιολόγησης του θεωρητικού πλαισίου δεν διασφαλίζει ότι ο επιτυχών κατέχει και κατανοεί όλη την ύλη επαρκώς. Όσον αφορά το πρακτικό κομμάτι της εξέτασης, δεν αξιολογούνται όλες οι δεξιότητες που πρέπει να έχει ο εκπαιδευτής, ενώ πολλές από τις δεξιότητες στις οποίες αξιολογούνται δεν διασφαλίζεται ότι ανήκουν στον υποψήφιο.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
x, 192 σ. 30 εκ.
Subjects

Επαγγελματική εκπαίδε...

Vocational education ...

Εκπαίδευση Ενηλίκων

Adult education

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΣΔΜ-2018-00028.pdf

Size

1.96 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):6e7014fd6fc482759de02c9a7586e66f

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly