Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
  6. Κατανεμημένη ηγεσία και οργανωσιακή δέσμευση των εκπαιδευτικών στα σχολεία δημοτικής εκπαίδευσης των Ιονίων Νήσων: Η περίπτωση του νησιού της Κεφαλονιάς
 
  • Details
Options

Κατανεμημένη ηγεσία και οργανωσιακή δέσμευση των εκπαιδευτικών στα σχολεία δημοτικής εκπαίδευσης των Ιονίων Νήσων: Η περίπτωση του νησιού της Κεφαλονιάς

Author(s)
Παναγιωτίδου, Μαρία
Date Issued
2017-09-25
Faculty
Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης / Faculty of Economics and Management 
Abstract
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει το βαθμό της σχέσης, όπως την αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί μεταξύ των τεσσάρων παραγόντων της κατανεμημένης ηγεσίας και της οργανωσιακής δέσμευσης των εκπαιδευτικών των δημοτικών σχολείων της Κεφαλονιάς.
Η βιβλιογραφική ανασκόπηση εξέτασε τους λόγους για τους οποίους η κατανεμημένη ηγεσία έχει αναδειχθεί σε πολλά σχολεία. Η αποτυχία του χαρισματικού ηγέτη και οι ολοένα αυξανόμενες και σύνθετες απαιτήσεις από τους διευθυντές είναι οι βασικότεροι παράγοντες που συνέβαλλαν στην ανάδειξή της.
Έτσι, προέκυψε η ανάγκη ορισμού της κατανεμημένης ηγεσίας και η εξέταση των ρόλων των εκπαιδευτικών και των διευθυντών σε σχέση με την κατανομή της ηγεσίας. Παράλληλα, ορίστηκε η οργανωσιακή δέσμευση και συζητήθηκαν οι διαστάσεις της. Ταυτόχρονα, εξετάστηκαν οι παράγοντες που επηρεάζουν την οργανωσιακή δέσμευση των εκπαιδευτικών.
Διανεμήθηκαν 150 ερωτηματολόγια, από τα οποία επιστράφηκαν συμπληρωμένα τα 127 (84.6%). Το δείγμα αποτελούνταν από 77 γυναίκες (60.6%) και 50 άντρες (39.4%). Για τη μέτρηση της κατανεμημένης ηγεσίας χρησιμοποιήθηκε το Distributed Leadership Inventory – DLI τo οποίο δημιουργήθηκε από τους Hulpia, Devos και Rossel (2009) και για τη μέτρηση της οργανωσιακής δέσμευσης χρησιμοποιήθηκε το Organizational Commitment Questionnaire – OCQ που δημιουργήθηκε από τους Mowday, Steers και Porter (1979). Η ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν μέσω του ερωτηματολογίου έγινε με τη χρήση του Στατιστικού Πακέτου για τις Κοινωνικές Επιστήμες (SPSS, v. 24, Statistical Package for the Social Science) για Windows. Η στατιστική ανάλυση περιλαμβάνει ελέγχους t-test, μονόδρομης ανάλυσης διακύμανσης (one-way ANOVA) και συσχέτισης (Pearson’s correlation coefficient).
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική θετική συσχέτιση μεταξύ των παραγόντων ‘στήριξη από την ηγεσία’, ‘συνεκτικότητα ομάδας ηγεσίας’ και ‘συμμετοχική λήψη αποφάσεων’ της κατανεμημένης ηγεσίας και της οργανωσιακής δέσμευσης των εκπαιδευτικών. O παράγοντας ‘επίβλεψη από την ηγεσία’ της κατανεμημένης ηγεσίας δε σχετίζεται με την οργανωσιακή δέσμευση των εκπαιδευτικών. Τέλος, και οι δημογραφικοί παράγοντες φύλο και χρόνια προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών δε σχετίζονται με την οργανωσιακή τους δέσμευση.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
viii, 74 σ. 30 εκ.
Subjects

Κατανεμημένη ηγεσία -...

Shared leadership -- ...

Οργανωσιακή δέσμευση

Organizational commit...

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΕΠΑ-2017-00051.pdf

Size

685.64 KB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):8626949b9f96d81442bda4ea5b9d5a8c

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly