Options
Ανάπτυξη Σχεδίου Μάρκετινγκ για την Επιχείρηση Privilege Kindergarten
Author(s)
Νικολάου Κωνσταντίνου, Αικατερίνη
Date Issued
2024-12
Abstract
Η παρούσα διπλωματική μελέτη εστιάζει στον σχεδιασμό ενός ολοκληρωμένου σχεδίου μάρκετινγκ για την επιχείρηση Privilege Kindergarten, με στόχο να καθοδηγήσει το νηπιαγωγείο στην επίτευξη των στρατηγικών του στόχων.
Οι παράγοντες που καθιστούν αυτή τη μελέτη πρωτότυπη σχετίζονται τόσο στην ίδια την επιχείρηση όσο και στον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται. Η επιχείρηση εδρεύει στην περιοχή Αγλαντζιάς στην Λευκωσία και δραστηριοποιείται στον κλάδο των ιδιωτικών νηπιαγωγείων, κατέχοντας ηγετική θέση στην αγορά. Το νηπιαγωγείο παρέχει υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικές υπηρεσίες και ένα ευρύ φάσμα αθλητικών δραστηριοτήτων, απευθυνόμενο σε οικογένειες με παιδιά προσχολικής ηλικίας και δημοτικού. Ο συγκεκριμένος κλάδος χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό, γεγονός που καθιστά απαραίτητη τη διαφοροποίηση των υπηρεσιών που παρέχουν τα νηπιαγωγεία. Όσον αφορά στην ίδια την επιχείρηση, αυτή είναι η πρώτη φορά που συντάσσεται στρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ, το οποίο αποτελεί μια σημαντική καινοτομία στη λειτουργία του νηπιαγωγείου που το διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό.
Μέσα από τη διάρθρωση της μελέτης πραγματοποιούνται αναλύσεις του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος του νηπιαγωγείου, καθώς και ανάλυση του ανταγωνισμού στον κλάδο. Οι αναλύσεις ανέδειξαν τις δυνάμεις, τις αδυναμίες, τις ευκαιρίες και τις απειλές του νηπιαγωγείου, από τον συνδυασμό των οποίων προέκυψαν οι στρατηγικές κατεύθυνσης. Οι προτεινόμενες στρατηγικές καθόρισαν τις προτάσεις για τα προγράμματα δράσης και το κατάλληλο μείγμα μάρκετινγκ. Οι προτεινόμενες δράσεις κοστολογήθηκαν και εντάχθηκαν σε χρονοδιάγραμμα, με σκοπό την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων στόχων, παράλληλα εισηγήθηκε διαδικασία παρακολούθησης και ελέγχου των προγραμμάτων μάρκετινγκ. Η διαδικασία σχεδιασμού ολοκληρώθηκε με τη σύνταξη σχεδίων έκτακτης ανάγκης για την αντιμετώπιση απρόβλεπτων κινδύνων.
Συνοψίζοντας, από την ανάλυση προέκυψε ότι η πλέον κατάλληλη στρατηγική για την επίτευξη των στόχων του νηπιαγωγείου είναι η διαφοροποίηση. Οι δυνάμεις του Privilege Kindergarten συνθέτουν τη μοναδικότητα του και δημιουργούν ένα διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η στρατηγική διαφοροποίησης θα υλοποιηθεί μέσω συγκεκριμένων και κοστολογημένων προγραμμάτων δράσης, που θα ενσωματωθούν σε όλα τα επίπεδα και τμήματα του νηπιαγωγείου.
Οι παράγοντες που καθιστούν αυτή τη μελέτη πρωτότυπη σχετίζονται τόσο στην ίδια την επιχείρηση όσο και στον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται. Η επιχείρηση εδρεύει στην περιοχή Αγλαντζιάς στην Λευκωσία και δραστηριοποιείται στον κλάδο των ιδιωτικών νηπιαγωγείων, κατέχοντας ηγετική θέση στην αγορά. Το νηπιαγωγείο παρέχει υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικές υπηρεσίες και ένα ευρύ φάσμα αθλητικών δραστηριοτήτων, απευθυνόμενο σε οικογένειες με παιδιά προσχολικής ηλικίας και δημοτικού. Ο συγκεκριμένος κλάδος χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό, γεγονός που καθιστά απαραίτητη τη διαφοροποίηση των υπηρεσιών που παρέχουν τα νηπιαγωγεία. Όσον αφορά στην ίδια την επιχείρηση, αυτή είναι η πρώτη φορά που συντάσσεται στρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ, το οποίο αποτελεί μια σημαντική καινοτομία στη λειτουργία του νηπιαγωγείου που το διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό.
Μέσα από τη διάρθρωση της μελέτης πραγματοποιούνται αναλύσεις του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος του νηπιαγωγείου, καθώς και ανάλυση του ανταγωνισμού στον κλάδο. Οι αναλύσεις ανέδειξαν τις δυνάμεις, τις αδυναμίες, τις ευκαιρίες και τις απειλές του νηπιαγωγείου, από τον συνδυασμό των οποίων προέκυψαν οι στρατηγικές κατεύθυνσης. Οι προτεινόμενες στρατηγικές καθόρισαν τις προτάσεις για τα προγράμματα δράσης και το κατάλληλο μείγμα μάρκετινγκ. Οι προτεινόμενες δράσεις κοστολογήθηκαν και εντάχθηκαν σε χρονοδιάγραμμα, με σκοπό την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων στόχων, παράλληλα εισηγήθηκε διαδικασία παρακολούθησης και ελέγχου των προγραμμάτων μάρκετινγκ. Η διαδικασία σχεδιασμού ολοκληρώθηκε με τη σύνταξη σχεδίων έκτακτης ανάγκης για την αντιμετώπιση απρόβλεπτων κινδύνων.
Συνοψίζοντας, από την ανάλυση προέκυψε ότι η πλέον κατάλληλη στρατηγική για την επίτευξη των στόχων του νηπιαγωγείου είναι η διαφοροποίηση. Οι δυνάμεις του Privilege Kindergarten συνθέτουν τη μοναδικότητα του και δημιουργούν ένα διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η στρατηγική διαφοροποίησης θα υλοποιηθεί μέσω συγκεκριμένων και κοστολογημένων προγραμμάτων δράσης, που θα ενσωματωθούν σε όλα τα επίπεδα και τμήματα του νηπιαγωγείου.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου / Open University of Cyprus
Format
x, 136 σ., ; 30 εκ.
File(s)
Loading...
Name
MBA-2024-01144.pdf
Size
1.64 MB
Format
Adobe PDF
Checksum
(MD5):56e64e4545026009b2536215e5a95b9a