Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek)
  6. Η πρόσληψη του χορού και της όρχησης της αρχαιοελληνικής τραγωδίας μέσω της χρήσης του σώματος σε σύγχρονες παραστάσεις αρχαίου δράματος
 
  • Details
Options

Η πρόσληψη του χορού και της όρχησης της αρχαιοελληνικής τραγωδίας μέσω της χρήσης του σώματος σε σύγχρονες παραστάσεις αρχαίου δράματος

Author(s)
Σπανού, Αικατερίνη
Date Issued
2020-12
Faculty
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών / Faculty of Humanities and Social Sciences 
Abstract
Στόχος της μεταπτυχιακής διατριβής είναι η εξέταση και η διερεύνηση της πρόσληψης του αρχαιοελληνικού τραγικού Χορού και της όρχησης σε νεότερες και σύγχρονες παραστάσεις, εστιάζοντας στη χρήση του σώματος, στη σωματική έκφραση, στην κίνηση και στην χορογραφία. Οι παραστάσεις οι οποίες εξετάζονται είναι η Ηλέκτρα του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Ροντήρη, η Ορέστεια του Αισχύλου σε σκηνοθεσία του Peter Hall και οι Ατρείδες σε σκηνοθεσία της Ariane Mnouchkine. Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα της έρευνας είναι κυρίως δύο: α) να διερευνηθούν οι προκλήσεις και τα προβλήματα κατά τη μεταφορά του τραγικού Χορού και της τραγικής όρχησης σε σύγχρονη σκηνική γλώσσα και β) να αναδειχθούν οι διαφοροποιήσεις στην πρόσληψη, στην προσέγγιση και στον χειρισμό του Χορού και της όρχησης από τους προαναφερόμενους σκηνοθέτες.
Με βάση την κριτική και συγκριτική προσέγγιση των βιβλιογραφικών πηγών και κειμένων και του οπτικοακουστικού υλικού και την παρουσίαση και ανάλυση των δεδομένων από αυτά, επιχειρείται να απαντηθούν τα εξής ερευνητικά ερωτήματα: α) ο ρόλος, η λειτουργία, η σημασία και οι διαφορετικοί τρόποι χειρισμού του σώματος και της κίνησής του και της σωματικής έκφρασης στον Χορό του κάθε έργου· β) ο χειρισμός του χώρου της παράστασης για την κίνηση του Χορού· γ) η ύπαρξη και η χρήση στοιχείων από ορχηστικές παραδόσεις εγχώριες ή άλλων πολιτισμών και δ) η πρόσληψη από την κριτική ως προς τον Χορό και την όρχηση των συγκεκριμένων παραστάσεων.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
vii, 79 σ. 30 εκ.
Subjects

Αρχαιοελληνική τραγωδ...

Ancient Greek tragic ...

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΘΣΠ-2020-00152.pdf

Size

3.92 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):11b7c2ab7f35454ab4b48e563713390c

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly